fredag 29 februari 2008

Kul ögon grej

Jag har köpt linser som gör mina ögon blåa!

Bara för att prova och känna hur det känns att se sig själv som blåögd, det är kul. Men ack så svårt. Att få in de där små gummikonsistensplattorna i ögat är fan inte enkelt kan jag garantera. Tog ett bra tag innan man hade blinkreflexen under någon form av kontroll så man iaf kunde komma nära ögat utan att blinka. Man måste soppa in hela jävla fingret för att linsen ska fästa, nästa gnugga runt lite. När den väl är inne måste man blinka försiktigt och sakta så linsen inte åker ut igen och det är inte det lättaste att blink lugnt och kontrollerat när man precis haft ett finger där i.

Men tillslut gick det... med det första ögat. Det var bara att börja om och tämja reflexen som sitter in präntad: när något kommer nära ögat då stänger du det, annars gör det ont!
Nejdå det gör det inte, jag lovar!

Halvvägs! En liten före och efter bild på samma gång:
Ett brunt och ett blått öga.

KOOL!!!
Vad tycker ni då? Jag gillar det skarpt!!!
Jag älskar min riktigt bruna, mörka ögon men det är roligt att kunna variera sig och det här var riktigt häftigt!

Tyvärr kommer ni inte kunna se mig i blåa ögon än på ett tag för den ena linsen var nämligen trasig när jag öppna den så jag måste skicka tillbaka den och vänta på en ny. Jag var bara tvungen och se hur jag såg ut i blåa ögon innan jag skickar tillbaka den, det svider lite i det trasiga ögat kan man ju säga!! ;)

HAHAHA, skönt att jag har samma pose på båda bilderna även fast det skiljer typ tre kvart mellan fototillfällena! Tönt!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tufft!

Jag vet det är skitsvårt med linser först men du vänjer dig! Inte tänkt på såna där kattögenlinser då? :P

Anonym sa...

coooolt - jag vill prova bruna :-)))
kram /tant Eva