torsdag 7 februari 2008

Mycket snack

och mycket verkstad

Fan vad jag och Fia har snackat om att jag ska komma ner och hälsa på henne i Thailand, garanterat i mer än ett år, fram och tillbaka, olika konstellationer hit och dit, olika datum hela tiden, vad vi ska göra och vilka vi ska ha med oss och var vi ska bo. Allt har stått på tablån och tagit upp väldigt mycket tid och snack.

MEN NU, äntligen har jag bokat en resa! 10 mars-31 mars, tre härliga veckor utan jobb och med massa sol och fest och med Fia! Dock reser jag själv både fram och tillbaka, Fia är redan där med Ricky de åkte 1 februari, cirka 20 timmars resväg med en mellanlandning och uppemot 5 timmars väntetid i Istanbul både tur och retur. Oh joy!

Det har alltså varit mycket snack och nu har verkligen verkstaden statts igång.

Done:
Jag har då som sagt bokat en resa, betald och klar.
Jag har sett till att jag kan vara ledig från jobbet, Johanna kommer att få jobba MYCKET, närmare bestämt 5 dagar i veckan, muahaha.
Jag har tagit min första Twinrix spruta, Hepatit A+B vaccin, spruta två tas 1 mars.
Jag har varit hos polisen och fixat nytt pass, mitt går nämligen ut i maj och av någon underlig anledning så måste passet gälla minst sex månader efter man har kommit hem från Thailand, mycket märkligt tycker jag. Det nya passet kommer på tisdag nästa vecka, jag var inte så snygg på bilden kan man lugnt säga, väldigt stökig var jag.

Många vuxen poäng på mig för allt fixande. Kaaaching!

Left to do:
Kontrollera om jag behöver visum, tror inte de men det är lika bra att dubbelkolla.
Kolla upp resa mellan Bangkok och Phuket, hur mycket kan det kosta, ska jag boka här hemifrån eller bara ta en resa när jag känner för det där nere?
Komma på vilka böcker jag ska läsa på mina mastodont resor! Några förslag? Jag gillar det mesta, inte fantasy och inte för chicklitigt. Plus att det inte får väga allt för mycket orka kånka på böcker.
Fixa skjuts till och från Arlanda...Sandra baby...hehe
Ja, packa och köpa allt man behöver inför resan men det är en bit kvar så det tar jag senare.
Oh, just det, komma i form för bikinin, beach 2008 kommer lite tidigare än beräknat ;)

Mer taggad kan man knappast bli!

THAILAND BABY!

Ja jag inser hur otroligt klyschigt och Svensson det är att åka till Thailand, ALLA gör det men det skiter jag fullständigt i! Jag behöver inte var en upptäckare eller en innovatör när jag åker på resa, inte heller originell, det tilltalar inte mig. När jag har semester då gäller bara tre saker: stranden, själslig njutning och kroppslig och mental vila. + lite fest!!

Och vad jag har hört från tidigare resenärer så kan man få allt detta tillfredsställt i Thailand!

Inga kommentarer: