torsdag 21 februari 2008

RASANDE ! !

Oh herregud nu går jag snart i taket! Jag är så jävla förbannad!

När jag kom hem från jobbet idag hade jag fått ett brev från Shell, äntligen tänkte jag. I början på januari tankade jag på Shell och då kom det fram en tjej och undrade om jag ville ha ett Shellkort för nu hade de att erbjudande på 30 öres rabatt per tankad liter. Visst sa jag, hade ändå tänkt skaffa ett kort i den närmaste framtiden med eller utan erbjudande. Så det passade bra tyckte jag. Tjejen sa att det skulle ta två veckor.

Nu, idag fick jag brevet. Mer än en månad sen jag var på Shell och tankade. Tog en jävla tid men nu var det ju äntligen här. När jag tog kuvertet tänkte jag på att jag inte kände något kort, konstigt.

Så jag öppnar kuvertet och i ligger ett papper där det står:
"Tack för visat intresse att bli kund hos Shell Citibank.
Din ansökan har nu granskat av våra kreditbedömare och tyvärr kan vi för närvarande inte bevilja den sökta krediten."

Uhuh, förlåt?!

Fick i förra veckan ett brev om att Citibank hade granskat mig, vad fann de där?
Har jag några lån? -Nej
Har jag några betalningsanmärkningar? -Nej
Hade jag "normal" inkomst förra året? -Ja
Betalar jag min skatt? -Ja
Har jag sparade pengar? -Ja

Jag är fucking fläckfri!!

Det jag har är ett nystartat företag och därför saknar jag en fastanställning nu. Men jag tjänar ju pengar plus att jag jobbar riktigt mycket så jag tror jag tjänar tillräckligt mycket för att kunna betala min jävla bensin.

Jag tror att det är företaget som gjorde att de sa nej, jag tror, eftersom de inte skrev vad det var som gjorde att jag och mina pengar inte dög! Eller vad var det annars som var problemet? Let me know!

Nä hepp, hur ska vi med eget företag kunna åka lite bil då?

Jag är så jävla lack på dem att jag redan nu är inne på Preem.se, en underbar hemsida, och undersöker hur man skaffar deras kort istället. Fan Shell får mig att låta som någon jävla sopa som inte ens har tillräckligt med pengar eller att jag är så dålig på att sköta min ekonomi till den grad att jag inte ens kvalificerar till ett litet fjuttigt tankkort!

Så här tycker jag om Shell...

1 kommentar:

Anonym sa...

ah men okej nu får du fan skriva något nytt!!!!!!!!!!!!

shit så jag lackar på denna dumma dumma kommentatgrej.