fredag 15 februari 2008

Min arbetsplats

Jag älskar mitt jobb! Det är alltid så jävla roligt där och människorna är hemskt roliga på sitt eget, för det mesta, udda sätt. Alla nya gäster man träffar varje dag, musiker, idoler, genier, politiker, idioter, B-kändisar som tror dom är nått, listan kan göras lång. Knasiga arbetstider gör att sammanhållningen blir väldigt stadig och speciell, det är vi mot klockan, mot natten, mot mörkret.

Vyn från min plats i kontrollrummet. Längst ner i högra hörnet där är pormpterhjulet, som jag sitter och rullar med hela mornarna och den lilla monitorn som det står "strax" i det är där jag ser texten som rullar för programledarna i kameran.
Min granne i KC, fredagsmorgonens redaktör och chef för hela Nyhetsmorgon och därför också min boss - Haggan, en mycket sjuk människa men underbart skön och flummig att arbeta med.

Det var, som ni ser en mycket stressig morgon! Very relaxed...
Jag är det svävande huvudet!!!
Såhär kul har vi, jag i Haggans glasögon, kool!
Andreas försöker vara söt framför kameran, en skrämande mild blick från en man som döljer galna och vansinniga tankar och idéer.

Inga kommentarer: