onsdag 13 februari 2008

Morfininjektion

När jag skulle lägga mig igår kväll så kunde jag inte sluta hosta, så fort jag la mig ned så började en hostkavalkad utan ett slut i sikte.

Då fick jag smaka på mammas medicin, Cocillana-Etyfin, en hostmedicin med morfin!!!

Jösses

Den fungera ruskigt bra, hostade endast en gång efter att jag svalt matskeden med den trögflytande vätskan.

Sov som en stock gjorde jag också hela natten. Natten innan hade jag vaknat upp stup i kvarten och varit tvungen att sätta mig upp för att kunna hosta ordentligt.

Det är helt otroligt att en liten sked kan hjälpa så mycket och tydligt. Vem kommer på allt det här, genier!

Sitter på jobbet nu och hosta ganska mycket, får ta en till dos när jag kommer hem, mer morfin...

Hur mycket vågar man ta, jag har stor respekt för starka mediciner och liknande. Jag har ju inget recept på det här, det är ju morsans. Just i den här situationen är det kanske lite överdrivet och fjantigt, det är ju bara hostmedicin. Eller?

Inga kommentarer: