torsdag 19 februari 2009

Nybörjarkurs någon....

Som de flesta vet så använder inte jag smink, jag vet inte riktigt varför. Det har aldrig blivit av liksom. När jag blir sminkad känner jag mig som en annan person, det känns som om jag försöker och verkligen anstränger mig för att se snygg ut, så jag känner mig jävlig obekväm i smink. Plus att jag gillar att kunna pilla eller klia mig i ögat eller liknande utan av vara rädd för att fucka up maken. hehe

Men nu på sistone känns det som om det har varit väldigt mycket, inte påtryckningar kan jag väl inte säga, men det har bara varit mycket smink runt omkring mig. Jag lät ju Fanny sminka mig för nyår i NYC, i sminket på jobbet har de precis fått massa nya produkter, både från en ny leverantör och väldigt mycket "vår" grejer. Fina och roliga grejer, jag känner att jag vill lära. Kanske lite påtryckningar från mig själv iofs. Jag har känt att vadå det kan väl vara kul att lära sig hur man gör någon gång så man kan sminka sig om man känner för det. Det här med att inte ha smink har blivit mer av en grej, typ grejen som definierar mig - Elin "hon som inte bär smink" Alpne - känns det som och det vill jag inte.

Många säger: nämen du behöver ju inget smink du är ju så söt iaf. Aa kul! Söt? Jag vill ju vara smokin'! Sen har jag en galen tanke också, som jag vet (eller hoppas) inte är sann, nä jag vet. Men iaf: att mina kompisar inte har försökt övertala mig mer att börja för att så länge jag inte bär smink så är jag den "fula" i gänget och alla andra känner sig mycket snyggare än mig och om jag skulle börja sminka mig så skulle jag bli så het att ingen av de andra skulle synas, hahahaha! Närå, men så kan man också tänka...om man är schizofren!

Men nu på har jag börjat ragga sminktips i sminket på jobbet och t.o.m. köpt en eyeliner och en mascara. Gått ut på stan med lite smink TWICE! Det känns bra! Jag kommer inte börja sminka mig på vardagarna men som sagt det kan väl vara kul att piffa till sig lite till klubben.

Så idag plockade jag fram lite galma grejer jag hade, några ögonskuggor, kajal och lite andra grejer så började jag leka lite. När jag stod där i badrummet och tyckte allt gick ÅT HEELVETE tänkte jag att det här höll alla andra på med när vi gick typ i 7:an, jag ligger bara nåågra år efter det är okej om jag suger. Om man inte testar kan man inte lära sig något, man ska väl lära av sina misstag, eller? Så till sist fick jag ihop något som jag tyckte iaf såg okej ut, för en riktig partykväll, det blev ju ganska mycket när man stod där och duttade och duttade.

Så hur har jag lyckats? Någon som är lite skillad kan väl lägga en kommentar med tips till nybörjarn' =)

Jag lovar att inte bli ledsen om ni tycker jag är ful. Jag tycker jag ser för rolig ut, är VERKLIGEN inte van...

(Ja, jag har varit ledig idag...haha)

Inga kommentarer: