tisdag 3 februari 2009

Det går inte så bra nu...

Idag tog jag tag i det sista stora pysslet här i mitt hem, få upp köklådorna på den höjden de är tänkta att ha, tills nu har de bara stått direkt på golvet. Inte så snyggt kanske men det har funkat, därför har det dragit ut på tiden.

Men det är inte så lätt... Jag är ju ensam och har då bara två armar och två händer till mitt förfogande och hela den här "möbeln" är ju hur tung som helst och instängd i sitt lilla skyffe. Sen ska ju skärbrädan in ovanför och intill väggen sitter det vattenledningar i vägen så man måste såga ut i möbeln... suck suck suck!! Svårt när man är själv.

Har tyvärr inte köpt några ben än heller, kanske skulle ha gjort de först innan jag försökt fixa, tänkte dra till K-RAUTA men just nu är bilen på service. Den blir förhoppningsvis klar snart så jag kan gå och hämta den och dra till affären och försöka få ordning på det här. DET SKULLE VARA SÅ SKÖNT! Och fint! Får hoppas att jag lyckas senare ikväll för just nu känner jag att jag kan inte förbereda mer än vad jag gjort innan jag köpt något som jag kan använda som ben.

Nu står alla lådor i hela lägenheten och stökar till, jag gillar inte! Och jag kan ju bara sitta här och vänta tills bilen är klar. Närmast K-RAUTA låg ungefär där jag lämnade bilen i Bromma så det känns ju onödigt att gå dit, typ en halvtimmes promenad, köpa ben, gå hem och precis när jag kommer hem och ska börja så ringer de säkert och säger att bilen är klar, gå tillbaka och hämta bilen. Nej tack!

Suck, jag vill bli klar!

Hälsningar "snickar-fixar-Elin"

Inga kommentarer: