lördag 28 februari 2009

Trivial Pursuit

Fredagen spenderades hemma hos Billan och Linus. Vi spelade TP och drack Frittes vintips, de var okej den här veckan. Jag låg sist större delen av matchen men precis innan Linus klarade sin sista pluppfråga hade jag fått min tredje plupp och gick då om Billan som hade två.

Linus var äckligt skillad på de bruna frågorna som annars är de frågor som i princip är omöjliga. Så det sög ju när han sen kom in i mitten och vi skulle välja en fråga åt honom. Man tar ju annars alltid den bruna till finalfråga. Vi tvistade om vi skulle ta rosa eller grön. Vi tog rosa - fel val. Linus vann, mycket nöjd kille...suck...

Mackan och jag kom på delad andra plats med tre pluppar vardera.

TP är kul tycker jag och man kan ju alltid klaga på frågorna om man inte skulle vinna. Jag var skitnära på flera frågor t.ex. Hur gammal blev Musse Pigg 1998? Jag svarade 75, rätt svar var 70. Hur lång tid tar det för månen att rotera runt jorden? Jag svarade 28 dagar, rätt svar var 27.3... Fler exempel finns men jag ska inte tråka ut er med dem, hehe.

Jag kom inte sist iaf!

Inga kommentarer: