söndag 1 februari 2009

Jag ska måla hela världen lilla mamma

Igår köpte jag lite färg med ett utav mina mliljoner presentkort jag har fått på posten som nyinflyttad här i Sundbyberg, vilket är asnajs, en del grejer är skitbra!

Jag köpte en liter vit färg för att måla över mina spackelfläckar från borhållen där garderoberna stod. Jag trodde att det skulle räcka med att bara måla på fläckarna meeeen icke! Lät det torka en stund men det såg förjävligt ut när man bara hade målat lite grann, så det var bara till att måla hela väggen, suck! Hade ingen stav till rollern så jag fick verkligen stå och sträcka mig på stegen för att nå upp och ännu jobbigare var det när jag målade med pensel upp vid taket. Blev riktigt svettig, jäklar va jag tog i för att nå asså! Efter nån timme började lacka på riktigt och ville bara ge upp plus att färgen höll på att ta slut, hade ju bara köpt en liter. Men jag hade ju kommit mer en halvvägs, det vara bara att bita ihop och köra på. Färgen räckte precis och jäklans va bra det blev. Det torkade riktigt fort också så innan jag käkade kunde jag sätta upp hyllan och tavlorna igen, som jag ju hade satt upp förra helgen, såå bra blev det!

Sovhörnan, tavlorna är teckningar som min farfar gjort (ja, jag bäddade innan jag tog kortet...har inte riktigt kommit på vad jag ska ha på hyllan dock och stereon är hemsk, I know...)

Igår köpte jag även en spegel på "Myrorna" för 80 kronor, sjukt nöjd. Den var vit/gul och inte så fräsch. Så nu har jag nyss slipat den och sen målat på svart lackfärg. Måste nog måla en gång till, det vita syns fortfarande igenom men det ska torka i typ 23 timmar, tråkiiiigt, vill ju bli klar!

Spegel, spegel mot byrån där

Men nu börjar allt komma i ordning på riktigt här hemma, MYS!
Andra sidan av rummet

Inga kommentarer: