söndag 22 februari 2009

En mycket mullig helg!

Helgen börjar avslappnat: Billan, Linus och Mackan kom hem till mig efter att de varit på after work för att äta lite tacos och titta på finalen av "På Spåret", rätt lag vann! Sen kollade vi på filmen "Sleepers" som är riktigt bra men fruktansvärd och vidrig. Den handlar om ett gäng unga killar som åker in på ungdomsanstalt efter nästan ha dödat en man när ett skämt gick snett. På anstalten blir de misshandlade och sexuellt utnyttjade av vakterna och sen rullar filmen vidare 15 år senare.

Jobb lördag morgon: MIN FÖRSTA DAG SJÄLV SOM STUDIOMAN!!! Shit pommes men det gick fan bra. Var riktigt nervös men det var en lugn sändning och Lasse har ju koll på läget.

Åkte hem till Billan efter jobbet och där började baket! Det blev lemon cupcakes och kolakakor. Jag, Billan och Sandra som va hemma från Muppsala mumsade massor hela eftermiddagen, proppad. Sandra skulle på middag hos sin bror så jag och Billan käkade tillsammans och sen vid 21 drog vi in till stan och möte upp Fia.

Vi drack varsina drinkar på Berns som den mycket mumsiga servitör och bartendern blandad ihop:
Bartendern: Är ni redo att beställa?
Fia: Nja, rekommenderar du något?
Bartendern: Jag tycker ju mina drinkar är godast...*smile*
Elin: Nått surt och fräscht då kanske
Bartendern: Jag fixar...

Han kom tillbaka med några riktiga höjdare, så han var ju duktig. Men vad är det med bartenders som gör att man alltid blir så jävla finurlig och nästan blir slagen av en liten "crush". Gårdagskvällens bartender var iaf en riktigt gullig och charmig kille, we all liked! Mumma! Bartender måste ju vara det yrke där man får ligga mest, tror jag iaf.

Vi tog bara en drink eftersom både jag och Fia skulle jobba dagen efter. supertrevlig var det iaf, jag blir alltid så glad när jag är på Berns för det är så fantastiska lokaler, mm mm mm.

Imorse jobbade jag, det var ganska mycket att göra men jag tror att allt gick bra, kändes så iaf. Idag var det Mando Diao som stod för showen, sköna killar från Borlänge. Det var kul att jobba med dem igen. Jag jobbade nämligen även när de var på Nyhetsmorgon när förra plattan släpptes för nått år sen och jag och My dansade järnet till deras "Long Befor Rock'n'Roll". Idag var det istället jag och Joey som svängde runt lite i studion när Mando avslutade programet, kul kul! Det var trist när de åkte igen... Fick skivan iaf så nu är det "Gloria" på högsta!

Yes yes, min helg var det, lugn men ändå skitkul... Nu hallonsorbet!! Ska nog ta en liten nap också, min hosta tar kol på mig, jag blir helt slut...

Inga kommentarer: