torsdag 5 februari 2009

I AM a genius

Köket är äntligen klart!
Som ni ser på bilden här nere har jag äntligen fått upp kökslådorna på några hemmagjorda ben, skärbrädan ovanför är på plats och jag har fått dit sockeln under. B-E-A-utiful! Jag är helt klart en hemmafixarexpert, ring mig om ni har inredningsproblem hemma, jag är NU available.

Så här såg kökslådorna ut förut...

Jag har även spikat upp spegeln så att jag kan se va fan jag sätter på mig på morgonen, skönt!


Men allt gick tyvärr inte friktionsfritt... När jag skulle såga till ett utav benen som var lite för långt, hände något läskigt. Jag skulle bara såga av drygt en halv centimeter på ett ben som var drygt femton centimeter långt Då finns det ju inte så mycket att hålla i och eftersom jag står och sågar på en ihopfällbar stege så finns det inget att sätta fast benet med och det är inte jättestabilt. När jag precis hade fått till ett ganska djupt spår och jag skulle börja ta i ordentligt så slant jag med sågen och SÅGADE MIG I FINGRET! AAAAJ, det gjorde suuuuperont och blödde som fan! Fick ta ett litet avbrott i snickeriet och pyssla om mitt finger, blir nog ett fint litet scar där. Jag får väl se det som ett minne från den här tiden, som varit underbar - NOT!

Men nu är jag nog fan klar iaf, okej kom på en grej jag ska göra...måla två hyllor i taket i hallen. Inte så jobbigt men kommer nog ta en dag pga av torktid och så, men det är ju lätt. Sen är jag nog fan klaaaaaaar! Halleluja!!!

Hälsningar "snickar-fixar-Elin"

Inga kommentarer: