måndag 16 februari 2009

Nrj + Britney's Circus Tour = OMG

Igår anmälde jag mig till en tävlig på Nrj.se där man kan vinna en resa till New York och se en av Britney Spears konsterter. Man svarade på några frågor om henne och så skulle man ge ett "Go Green" tips på hur man kan vara mer miljövänlig. So I did.
Imorse klockan 06.42 ringde mobilen och det var en tjej som jobbade på morgonprogrammet "Knappen&Hakim". Hon sa att klockan 07.00 skulle de säga mitt och en annan persons namn i radion och då gällde det att vara den som ringer in först och då skulle man gå vidare i tävlingen. HERREGUD!!!

Jag satte mig rätt upp i sägen för att inte somna om och satte på hög volym på stereon så jag skulle höra ordentligt. Och mycket riktigt klockan 07.00 läste de upp mitt namn, en annan tjej och numret vi skulle ringa. De satte på en låt, jag ringde och de svarade... Jag hade en väldigt skrovligt härlig morgon röst: (kommer inte ihåg exat hur samtalet gick, jag var ganska borta, men något i den här stilen)

E: Hej det är Elin
K&H: HEEEEEJ Elin, hur är det med dig?
E: Ööh, det är inte så bra eller nu när jag kommit fram är det skitbra. Shit pommes asså!
K&H: HAHA pommes...Ja Elin du är den första att ringa in!!
E: Nääää!?!!? AAAAH!
K&H: Vaknade du nyss eller?
E: Ja det kan man verkligen säga...
K&H: Du låter lite skrovlig nämligen.
E: Jag tror jag håller på att bli sjuk också.
K&H: Nä Elin, jag vet vad det är, i lördag så hånglade du med en ny kille som förmodligen hade halsfluss, helt klart!
E: Hahaha, nää, det var det värsta.
K&H: Hahaha, vad gjorde du på alla hjärtans dag då?
E: Jag var på födelsedagskalas faktiskt.
K&H: Och där hånglade du med någon kille? haha
E: Jaja, med alla på hela stället! Hahaha
K&H: Hahaha du Elin du måste ju berätta om ditt "Go Green" tips
E: Jag har min tv, dator, modem och boxer i en sån där vit sladd som har 5 uttag och en switch så man kan stänga av alla "stand by" apparater när man typ går hemifrån eller går och lägger sig så att de inte står på "stand by" hela tiden.
K&H: Aah, "don't stand by, go green". Smart Elin! Ä(jag skrev den där lilla "sloganen i mitt bidrag, de gillade visst de)
E: Äsch, tack!
K&H: Okej Elin även fast än du håller på att bli sjuk så är du nu ett steg närmare att se Britney live i New York, en ganska bra start på veckan va?
E: Woohoo, ja verklgien, tack så mycket!
K&H: Elin vi skickar Circus-plattan till dig och så hörs vi till finalen, HEJHEJ
E: TACK HEJ DÅ!
KLICK...

När låten tagit slut så spelade de upp samtalet med mig och det avr det heela.

Shit shit shit shiiiiiiit

Tänk om jag skulle vinna, HERREGUD!!! Jag skulle bli SÅ GLAD!!!

OMGOMGOMGOMG

OMG

Tävlingen avgörs den 27 februari och konserten är den 13 mars. Jag vet inte hur tävlingen ska avgöras så det är lite nervöst men det kanske är Britney kunskap så från och med nu ska jag plugga Britney!!!!

HÅLL TUMAMRNA FÖR MIG!

Inga kommentarer: