onsdag 30 januari 2008

Veckans STORA bekymmer...

... är skärsåret på höger pekfinger som jag fick när jag skulle pilla upp locket på konservburken med tonfisk i olja.

Precis när jag fått in fingret under locket och kände den kletiga tonfisken i olja mot mitt finger känner jag hur den vassa kanten på locket skär sig in i mitt finger. För att kunna få ut fingret ur burken med tonfisk i olja måste jag låta locket skära upp mitt finger ytterligare lite till.

Jag spänner fingret och lyfter upp locket samtidigt som skärsåret föds.

Aj

Det svider, det spricker dagligen upp, det gör ont när jag styr musen med styrplattan på min nya lap-top.

Det svider, små sår på händerna; det tar sådan tid för dem att läka.

Det svider, svider

1 kommentar:

Anonym sa...

"Sker skada, skall du ge liv för liv, öga för öga, tand för tand, hand för hand, fot för fot, bränt för bränt, sår för sår och skråma för skråma" (2 Mos 21:23).