fredag 11 januari 2008

Happening in traffic

Jag tycker inte att jag har en hälsosam relation till bilkörning.

Jag tog körkort den 16 maj 2006, sedan dess har jag varit i tre bilolyckor, en mindre allvarlig, en ganska allvarlig och en allvarlig. Jag satt alla gånger bakom ratten. Dessutom har jag blivit stoppad av polisen för fortkörning två gånger. Jag tycker inte att jag vanligtvis kör dåligt eller för fort, jag lyckas alltid vara på fel plats vid fel tillfälle men så säger väl alla.

Här på "Alpne berättar" startar jag nu en följetång "Elin, vägen och bilen Furious Blue" där ska jag förtälja om mina bravader i trafiken. Avslutar sedan berättelserna med en analys av hur jag har drabbats psykiskt av detta för det lovar jag att jag har, hur jag nu när jag kör har hundratals paranoida tankar om bilister runtomkring mig.

Fortsättning följer som sagt

Inga kommentarer: