onsdag 16 januari 2008

Innan januaris slut...

(Nu kommer det inlägget som jag försökte skriva, men inte kunde på grund av störningsmomenten på min arbetsplats, då jag istället skrev inlägget ”hon där”)

Nu börjar jag det riktiga inlägget:
Innan januaris slut kommer jag att ha tagit bort min Facebook prenumeration, det är inte min grej. Jag tyckte inte att det var nå kul. Nu är jag väldigt irriterad på mig själv att jag gick med överhuvudtaget! Jag var jävligt originell innan jag gick med; en av de få ungdomar – halvvuxna – som inte dragits ner i träsket, men tillslut gav jag vika. Det ångrar jag mycket nu!

Jag har nog inte fått ut någonting av att hänga på Facebook, kanske att några personer har hittat hit, till bloggen genom min Facebook profil. Det är några nämligen, JÄJ!

Wall-to-wall funktionen gillar jag, trevligt att kunna hålla kontakten med människor som man kanske inte pratar med i telefon men man ändå vill höra av. Det är alltid roligt att titta på bilder men bryr jag mig verkligen vad min klasskamrat från nian som jag inte pratat med sen dess gjorde i somras?

Några saker jag inte gillar med Facebook:
Folk samlar på vänner som de egentligen inte känner.

Människor slösar bort värdefull tid framför datorn. (Finns mycket annat på datorn man kan slösa bort tid på också, bloggar t.ex.) Problemet med det här slöseriet är att det är vuxna människor som sitter på Facebook, eftersom det var ett community för människor äldre än tonåringar, jo tjena, det höll ju länge.

Sen är allt så töntigt pinsamt, alla applications alltså; sexy request, penis or vagina? Invitation, charecterize request, you’re a hottie request, fun wall, send a gift, poke her, poke him and so on and so on.

Allt görs av vuxna människor trots att allt känns väldigt pubertalt.

Verklighetsflykt?

Inga kommentarer: