onsdag 30 januari 2008

Frisörer

Hos frisör Lena i Roslags Näsby, håret håller på att färgas, om det är någon som kan få looken här nedan att se snygg ut så är det då jag, eller vad säger ni? I princip samma färg som förra gången bara en liten uppfräschning samma sak gäller för längden och frisyren, jag kommer att bli riktigt fräsch.

Tänkte på en sak när jag satt här medan mitt hårt skiftar färg framför ögonen på mig; frisör måste vara ett av det mest sociala yrket som finns. Har ni någonsin träffat en frisör som inte har en käft som går i ett, de pratar om allt och ingenting. (Förutom såna där otrevliga frisörer som jobbar på drop-in-salonger, dem gillar vi inte.) Man behöver inte ens svara bara nicka lite, de kan stå och föra en konversation med sig själva utan några som helst problem.
Jag känner min frisör sen tidigare, hon bodde mitt emot mig för några år sedan. Hon undrar alltid hur det är på jobbet, med kärleken, om bilen går bra, vad som ligger planerat i den närmaste framtiden and so on. Så pratar vi lite om henne också. Vi har trevligt, det är skönt att snacka av sig lite med någon som man inte pratar med varje dag, men då tänkte jag på frisörerna, de måste ju prata om ungefär samma saker med alla sina kunder, de får höra olika saker varje gång men de berättar alltid samma sak, borde bli tråkigt i längden. Undra om det är stor skillnad på reaktionerna de får när de berättar något beroende på vem de berättar det för.
De är väldigt innovativa och de kommer alltid på något nytt att prata om när det varit tyst lite för länge, deras fantasin är det inget fel på. Jag kommer aldrig på något att prata om.

Klart! Mycket nöjd, Lena är grym!
Det här är iofs inte min vanliga frisyr som jag sa att det skulle bli här ovan. Det är samma klippning och frisyr som innan bara de att vi plattade det. Efter en dusch så kommer jag ha tillbaka mitt lockiga hår och se ut som vanligt igen. Jag har aldrig rakt hår så jag sa när Lena frågade om vi skulle göra det lockigt eller rakt att vi kunde göra det rakt, just pga den anledningen att jag aldrig har rakt annars. Jag gillar det, förändring!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Niiiice!

Svedski sa...

Haha, najs^^

Jag har varit hos en tjej i täbban typ fyra gånger, första gången var för två år sen, sen var det i våras, sommras och innan julen, men hon minns att jag lajvar och en massa annan skit och frågar på och babblar på XD