tisdag 31 mars 2009

Gå alltid lätt packad i Kittelfjäll!

Det är väl typ de jag har gjort den här veckan, kom hem igår efter att ha suttit på Vilhelminas flygplast från klockan 08.15-16.20. Det var sådär, en jävligt jobbig upplevelse. Jag trodde att ett plan skulle gå till Sthlm klockan 09.00 men så var det inte, det hade gått klockan 07.30. Så det var bara att slå sig ner och vänta på nästa. Det fanns ingen mat, inte en människa och inget skönt att sitta på. Som tur var fanns det en tv och jag hade en bok med mig. Jag ville dö 100 gånger om, minst.

Iaf, Kittel var sinnessjukt. Tänka sig att en håla som denna med massa jobbig snö och minusgrader kunde vara så kul. Åkte för att träffa Sophie som säsongar där uppe och det var helt jävla fantastiskt hon och hennes kompisar bjöd fan på ALLT: mat, liftkort, sovplats och jag fick låna skidor av en tjej som jobbade hela tiden. Hur kung som helst, det enda jag pröjsade för var alkohol och det kan ju vara värt en liten slant.

Kittelfjäll
På väg upp i liften. Klart jag var kung i backen. Fick tom ett koolt smeknamn: Helmer, vad de nu menar med det?
Soppan och jag tog hennes skoter ut på en sjuhelsikes åktur. Vi åkte ner till Borkasjön och brassade på i 160 km/h på det isiga underlaget. Större adrenalinkick får man ju leta efter. När Soppan sen stannade och fråga hur det kändes kunde jag knappt prata. Helvete!
Men det vi gjorde mest var väl att festa. Fishermans friends minishots. Benjamin i bakgrunden har ätit blåbär.
Soppan, Kakan, Jonni
Sophie var jätteglad för att jag kom, det sa hon...hahaha kul tjej.
P-A, P-H, nån kille i vit t-shirt och Sophie i världens snyggaste pose. Tillsammans dansade vi våra bekymmer AWAY!
Jonni fyllde 20 bast och blev supen under boret av oss alla.
Henke i sin snygga skinnväst fick bära hem honom.
Och lillgrabben tappade byxorna på vägen, hahaha.
Förlåt men hahaha det är jag som står och pekar och garvar i periferin!!
Jag och Frank hade en kanon helg kan man ju lugnt säga!!!
1000 TACK allihopa!

Inga kommentarer: