fredag 13 mars 2009

4 maj!

Då var ett nytt datum bokat för Metallica, 4 maj, EN MÅNDAG! Ursäkta mig men man kan ju inte gå på konsert på en måndag. Eller? Är det jag som är helt trångsynt här? Men jag känner mig inte så peppad. Folk jobbar ju…

Det är verkligen långt dit också, två månader! Jag orkar inte vänta mer, har redan väntat i drygt ett halvår. Men jag har ju redan väntat så här länge, vad skadar några månader till? Den som väntar på något gott…blir aldrig nöjd!

En annan sak jag har tänkt på är hur mycket plats den här inställda konserten fått i media. Eller inte i media överhuvudtaget. det är ju självklart att kvällstidningar berättar om situationen men jag blev förvånad över hur mycket vi här på TV4Nyheterna har rapporterat om Metallica. Idag t.ex. när jag fick reda på det nya datumet så vara det just på TV4Nyheterna. Jag blev lite förvånad, det är ändå drygt fem dagar sedan det här var ett hett ämne, nu är bara de som har biljetter till den här spelningen som bryr sig om följderna. Men utrymme i morgonnyheterna fick det ändå. Konstigt tyckte jag, trots att jag är ett Metallicafan.

Still – en måndag?

Inga kommentarer: