torsdag 19 mars 2009

Avstämning!

Jag handlar på ICA MAXI i Solna och jag brukar försöka storhandla för att inte behöva göra det så ofta. Jag har skaffat sån där "självscanning" så man får gå runt själv och skjuta varorna och sen checka ut och betala själv också. Jag har inte haft det så länge och någon av de första gångerna man handlar får man avstämningskassa, då ska man plocka upp allt man har skjutit och de kontrollerar att man inte försöker sno något. Eftersom jag oftast storhandlar såg jag inte framemot avstämningen.

Men idag när jag bara köpte två paket mjölk, en klase bananer, digestivekex och en brietårta så fick jag avstämning. Jippie! Med så lite varor är det ju inte så jobbigt. Det var skönt. Allt stämde dessutom, jäj me! Hoppas jag har lika tur nästa gång och inte har så många varor i kassarna vid nästa avstämning.

Inga kommentarer: