lördag 19 september 2009

Rabiat!!!!!!!

Oj, oj idag vaknade kärringen på fel sida, HELVETE! Jag är på riktigt jävla pisshumör, idag ska man hålla sig undan om man vill leva!

Allt börjar med att jag gick upp klockan 05.50 på en lördag, vem gör det i deras sinnes fulla bruk? Sug min kuk! Kände att hela livet bara var skit och åt helvete med allt och alla tack. Vilket är väldigt konstigt för jag hade en väldans trevlig kväll igår, Mange flyttade till sin lägenhet och det var lite galej. Igår var bra men idag vill jag bara flytta till landet och odla och äta gran så jag slipper träffa någon överhuvudtaget.

Det börjar med taxichaufförn': han tjatar med mig om att "oj, vad tidigt det är och oj vad det är jobbigt att kliva upp vid den här tiden nu när hösten är på väg och det är mörkt om nätterna." JAAAAAG VEEEEEET!!!!! Jag har gjort det här i 3 år, var bara tyst! Jag låter honom föra konversationen vidare men hoppas att mina svar: "mm" och "aa" ska få honom att fatta att jag inte är intresserad av att kallprata. Kallprata kan förresten var det värsta jag vet, det GER JU INGENTING! Men det är en annan historia. Iaf han fattar tillslut och de sista 7 minuterna kör han i tytnad. Duktig idiot. När jag ska betala så funkar inte kortet i hans "känsliga läsare" så jag måste gå bort till en bankomat och ta ut cash. När jag går iväg från taxin mot bankomaten föreställer jag mig hur lätt jag skulle kunna ta en springnota nu, bara springa bort runt huset och in på baksidan men det gjorde jag inte.

Väl inne på fyran så har jag inget passerkort, GREAT! Så jag måste vänta på att få låna ett som har en helt annan kod en mitt vanliga kort, ni kan ju gissa hur många gånger jag har slagit fel hittills. På "min" plats är det någon som har satt upp en bild på Fadde och klistrat dit en pratbubbla som det står "Godmorgon kompis!" på. Jag står där med huvudet på sne, med trötta ögon och tänker: "vafan? Vem? Vad? Varför? Eeeh, uuh va? Jag är inte din KOMPIS!" Och nu när jag sitter och skriver här så sitter han där och råflinar mot mig, uursch. Och en monitor här vid min plats har fått frispel och står och klickar och har sig, jävligt irriterande. Men jag kan inte stänga av den för det finns ingen frjärr och den sitter så högt att jag inte når den, life sucks!

Dags att göra frukost. Köket är i en jävla röra. Maaassa disk, stora skålar och fat som jag gissar är från gårdagens kock och som någon lat studioman inte ställt undan igår. Brödkorgen för bullar är HELT borta, har inte hittat den än. Två av de nya smörknivarna är borta, men dem hittade jag bland all annan disk sen, smaaart... frukosten kom fram efter att jag fått kämpa med mig själv.

Tid för gästlista. Jag går bort till skrivaren där jag skrivit ut dagboken men papprena har inte kommit ut, wtf? Pappret är slut, okej bara att fylla på. Jag hittar inga tomma pappersark på typ 10 meters radie så jag får gå runt på pappersjakt. Nu kommer första goda nyheten: bara 6 gäster! (Plus ett band på 7 pers men de räknas som en, right?) När jag sitter och skriver kommer redaktören fram till mig och säger: "du har väl fått veta att det är Titto idag så programmet är en halvtimme längre". NEJ, det har jag inte, skjut mig! Jäjä, tre extra gäster, alla stammisar och jag kanske får lite extra deg. Det är överkomligt.

Listan är klar och jag tänkte gå och kolla schemat det är ju nytt from nästa vecka. VA FAAAAN, jag jobbar nästa helg också, jävligt bra tajmat hörrni. Sen kom jag på att jag kan ha sagt att det var okej pga hela schemabytet och så där, fan också då kan jag inte vara arg. När jag ska hämta mobilen i väska och skriva in de nya passen så tappar jag den i golvet inte en gång utan två gånger, suck och stön orka böja sig till marken för ingenting.

En sak jag tänkt på under morgonen är att jag mår ju skit idag, helt utan anledning iofs men ändå skit. När man kommer in till jobbet och träffar en kollega säger man ju "Godmorgon, hur är det med dig?". Varje gång någon gjort det har jag velat gå fram och slå ner dem för det är väl den dummaste frågan man kan ställa till någon som håller på att plocka fram frukost till andra en tidig lördagmorgon men istället så har jag bara lett och sagt att "jo, det är bra. Med dig?". Orka säga något annat än att det är bra för då måste man ju förklara och jag har ingen förklaring. Jag är så jävla bra på att fejka att jag mår bra fast jag verkligen inte gör det, det har jag märkt under mina år här för då måste man alltid vara solskensglad. Sen kanske jag inte lyckas varje dag för att enegrin inte finns där men men...hehe.

Fan jag kom på, åkte ju taxi hit. Det innebär tunnelbana hem. KUUUUK!

Allt det här som hänt mig idag innna klockan ens har slagit 08.00 kanske verkar trivialt för dig men varje händelse har sänkt mig ytterligare några centimeter under marken varje gång. Jag vill dö! När jag kommer hem ska jag dra något gammalt och fult över mig och sova tills morgondagens arbetspass, typ mig själv. Jag ska gå hem och dra gamla mig över mig och sova tills jag dör.

Nu när gick en sväng till sminket så träffade jag en kille som Fanny säger är JÄTTEDÅLIG på att hångla fast han närmar sig trettio, vi kallar honom cirkelmannen, hahaha! Då log jag lite på insidan och det kändes lite bättre.

Hoppas Fanny jobbar med Titto idag så kan jag rabiera mig lite för henne. Får se vad som sker.

Slut!

1 kommentar:

Angie sa...

Kära hjärtanes! Det här var ju inte alls bra! Efter regn kommer solsken!!