tisdag 15 september 2009

Mjölk

Oj jag tror att jag har matförgiftat mig själv!

Inte så bra. När jag kom hem från jobbet idag så var jag sugen på en smoothie men mjölken var gammal, va fan tänkte jag, orka gå till ICA för att köpa lite mjölk. Den luktade bra, plus att jag använde den igår när jag gjorde potatismos och det funkade, blev jättegott och jag mådde bra.

Jag mixade min smoothie, satt mig i soffan och tittade på "Sveriges fulaste hem med Simon och Tomas" på TV3 Play. När smoothien var slut började jag måla naglarna och ju mer tiden gick desto ondare fick jag i magen. Och nu sitter jag här med VÄRSTA magknipen och nymålade naglar så jag hoppas att jag inte måste springa på toa för jag kommer inte kunna knäppa upp mina byxor utan att förstöra nagellacket. Dagens i-landsproblem.

Det gör riktigt ont alltså. Jag kan bara sitta bakåtlutad vilket är mycket svårt när man målar naglarna och jag är inte riktigt klar med det, får se om jag orkar genomlida det. Någon som vet hur länge man har ont i magen när man blivit matförgiftad.

Ett råd från mig till er: drick inte en smootihe gjord på 6 dagar gammal mjölk!

Inga kommentarer: