måndag 28 september 2009

ISO

Hade en skitrolig dag på jobebt idag, vet inte varför men jag var på kalashumör. Jag tror iofs att jag var övertrött laddad för efter att jag hjälpt musiken på morgonen och väntade på de första gästerna så satt jag i kontrollrummet och tittade på 6-nyhetern och jag somnade i soffan!!! Vaknade av nått som pep och det visade sig vara min telefon som sa att Staffan hade anlänt. Bästa powernapen och helt oväntat, visste knappt att jag var så trött och så somnade jag bara så där.

Angelica har fått med mig att "prova" en diet, den heter iso-dieten. Jag fick en bok som jag bara läst lite grann i och maten verkar god men det är extremt lite kalorier per dag och rätt flummiga grejer till middag. En middag kan t.ex. vara avokado, räkor och ost. Men men det är bara prova på och jag tycker att det ska bli skönt att ha ett schema att gå efter så man vet vad man ska äta och slippa hitta på själv varje dag. Den här dieten kallas typ svält dieten så chansen att jag kommer kunna hålla den strikt är ganska liten, inget bröd, ingen pasta och som sagt väldigt små portioner. Det får helt enkelt bli vad det blir.

Vi började idag dårå. När jag kom till jobbet så blev det "Frukost 1": 2 ägg, ost och frukt. Jag blev inte mätt och Angelicavar inte heller särskilt glad, läs om hennes syn på det hela på hennes blogg. Hon var inte glad.

Efter jobbet åkte jag poch storhandlade och lagade "Lunch 1": kyckling med potatissallad, mycket gott.
Till middag skulle det ha blivit "Middag 1": fisksoppa men vi var ute på stan och orkade inte åka hem så vi gick på ett mysigt fik som jag gillar där det har en riktigt god "hälsotallrik" så det var ju inte helt dåligt. Vi satt och myste en stund och snackade skit.
Jag kom nyss hem och ska löka lite och titta på "Svenska Hollywoodfruar" och "Sveriges fulaste hem med Simon och Tomas". Härlig måndag!

1 kommentar:

Fancy sa...

Jag vet precis vad du menar med att det är skönt att sova innan jobbet, me too! Man känner sig som en kärring, bara "neeeej, klockan är ju elva, om jag lägger mig nu får jag åtta ljuvliga timmar..."

Hälsotallrik, det vet man ju vart man hittar.