tisdag 29 september 2009

Español

Idag hade jag min första spanska lektion, det var kul men svårt. Är helt slut i huvudet nu... Fick lite läxa men hon sa att det mesta ska vi göra på lektionen. Det ska bli kul. Upplevde en helt ny känsla: plugga något för att man vill inte för att man måste, soft!

Jag har haft lite problem att hitta läroboken som vi skulle använda. Idag åkte jag till Akademibokhandeln vid Universitetet och de sa att i deras affärer fanns den inte i Stockholm mnen i Uppsala. Så då tänkte jag: ok, antingen åker jag hem och letar reda på nån studentbokhandel här i Sthlm som kanske inte ens har boken eller så åker jag till Uppsala och köper den och passar på att hälsa på Sandra. Tänkt och gjort!

Så jag har idag hälsat på henne där hon jobbar på Akademiska Hus i Uppsala och håller på att bygga ett nytt campus, jordbruksuniveritet tror jag att det skulle bli. Jätteroligt! Var väldigt längesedan jag träffa henne sist. Så vi käkade lunch och hon viade mig lite grejer som hon gör. Tjejen har fan eget rum!!
Ojoj, va hårt hon jobbar! En liten bild utanför rummet också, så man vet hur hon ser ut.

Sen slutade det med att jag köpte boken på Uppsalas studentbokhandel men det spelar ju igen roll, fick ju boken. Det var riktig svårt att köra inne i Uppsala Centrum. Smala vägar, enkelriktat, får man köra här och massa cyklister. Ursch Amsterdam flashbacks men inte riktigt så illa.

1 kommentar:

Fancy sa...

Vet vad du pratar om här också. Uppsala city: it sucks.