måndag 6 april 2009

Walk the Vikingline!

Vi rivstartar lördagskvällen uppe på däck i solen med en bärs innan vi ens har lämnat hamnen. Superhärligt att sitta och glassa i solen med gänget sen blev det raka vägen till taxfreen! Sprit, virke, snacks och Ginka-Tonka stod på inköpslistan. Jag ångrar verkligen nu att jag inte köpte ett flak Ginka-Tonka med mig hem för satan va det var mumsigt och det går typ bara att köpa på Finlandsbåtarna det finns inte på Boalget, trist tycker jag. Men vi fick ju iaf dricka det på båten, mums!

Det blev råpartaj i hytten och Anita från Färjan kom förbi och bad oss att sänka volymen. Nu vidare till karaoken (som ni kan se på bild i tidigare inlägg). Jag, Angelica och Hanni levererade en klanderfri version av Britneys ...Baby One More Time. Om jag känner mig själv rätt kan jag gissa att jag verkligen gav allt: skrek, dans och bedrev till denna låt, älskar ju Brittan-Fittan. Innan det var vår tur att sjunga stod jag och Angie och hejade på och sjöng med de som var före oss. Det togs definitivt emot på olika sett. Flera brudar gillade att vi dansade med dem och blev skitglada för att vi gillade deras stil. Sen var det en kärring som tydligen sa åt mig nått i stil med att dra åt helvete och sticka därifrån. Jag uppfattade inte riktigt detta och uppmuntrade henne att REGERA. REGERA skrek jag till henne säkert 100 gånger. Otacksamma jävel!
Senare drog jag och Angelica ut i korridorerna och sjöng "Får man se höga femman? Får man se höga femman?" och high-fiveade alla vi sprang förbi. Somliga var med på det och andra tråkmånsar var inte det. Vi hade kul iaf, high-five!

Robin fick byta tröja för att någon idiot spottade ut en drink på honom - ME! Jag kunde inte svälja när jag smakade på hans drink och då bara tjoooff, så sprutade jag den rätt i ansiktet på honom. Hahaha, nej det var inte kul! Robin blev jättearg och jag blev jätteledsen, Robin bytte om, jag sa förlåt och vi återförenades i hytten. Sen tappade jag bort dem iaf och skulle messa ett roligt mess till Angie som var med Robin när jag spottade på honom. Det löd: "Jag spottar på er alla MEN var är ni?" och på något härligt vänster skickades detta sms till säkert 10 personer i min adressbok, typ dom 10 senaste personerna jag messat. Vilket sög rätt hårt, flera av dem var inte ens med på kryssningen och en av dem var mitt ragg från fjällen, kändes inte jättemuntert. Hahaha! Jag bjuder på den honeys!

Det fanns flera dansgolv och vi ägde upp dem alla, varför är det så kul att dansa? Johanna went down on the floor och levererade "masken", hon var grym. Klara försökte köra sitt bästa partytrick: gå ner i brygga baklänges från stående, det gick sådär och hon slog i huvudet rejält men hon var full så vi märkte det inte fören dagen efter när hon inte kunde komma upp ur sängen utan att kräkas. Angelica la ena benet bakom huvudet och stylade för några grabbar. Vilka jävla akrobater jag reste med va.
Den här tjejen har kört hårt, ser ni väl! Börjar bli dags för sängen, jag kan inte berätta allt galet som hände på den där båten men det här var väl det bästa ungefär, av det JAG kommer ihåg iaf. Jag vaknade sen på söndagen med en cape runt halsen som bestod av ett par rosa leggins, mycket underligt. Sen var det bara att vänta på att vi skulle lägga till i Stockholm igen, tog en jävla tid. Om jag fått bestämma hade vi kunnat lägga till vid 13 tiden för nu var man ju inte så sugen på att göra någonting och det fanns ingenting att göra. Dagen efter en feting fest vill jag bara vara själv och vara bakis och ensam för mig själv.
Men gud va kul det var, blir definitivt en repris på den! Får jag se höga femman?

1 kommentar:

Angie sa...

Åh vilken skön beskrivning! Av mig får du höga femman!!