onsdag 22 april 2009

SKOJAR DUU??!!!


Sitter i bilen på Lidingövägen på väg hem från jobbet, har stannat kvar en stund extra för att pilla lite med sommarschemat. Framför taxin här på bilden rider det in en polis och stoppar upp ALL trafik, i båda riktningarna och efter den här snuten kommer hela K1 livgardet ridandes till trummor och trumpet. Idag är det show - HELVETE.

Jag hamnar bakom hela tåget som säkert består av 50 hästar och det går ju inte fort. Jag vill bara hem. Först ska hela tåget upp på Lidingövägen så man får stå och vänta, sen när det börjar röra sig kommer man ju inte ifrån dragläget på ettan, suck. Det sura är att om jag hade åkt serriöst 1 minut tidigare hade jag hunnit förbi och inte behövt smygköra här. Det tar 15 minuter från K1 till Valhallavägen som annars tar 30 sekunder. Där fortsätter de rakt fram, förmodligen mot slottet, och jag svänger irriterad av till höger. Hur ofta är de ute och rider liskom? Att man lyckas tajma är ju fan otroligt.

Just one of those days...

Och en annan sak: hur mycket skiter en häst egentligen? När man kör fram efter det här tåget med kör man över hur många högar med skit som helst. Det finns ju bara så många hästar liksom men ändå är det såååå mycket crap på gatan. "Kunde du inte ha gått på toa innan vi åkte iväg?" De har varit ute och gått hur länge? Typ 7 minuter och 20 hästar har redan dumpat motherloaden på gatan. Ofräscht!

1 kommentar:

Angie sa...

tihihi. Typiskt va