lördag 25 april 2009

Bolaget

Känner ni igen er: det är lördag, klockan är halv fem, en polare ringer, undrar om du ska med på en riktig höjdar fest, du är på, taggad som fan MEN du har inte varit på Bolaget idag de stänger ju tre. SUGER! Du har inget att dricka, det blir till att tigga eller köpa av en friend som kanske har lite för mycket för deras eget bästa.

Det här händer alldelse för ofta för mig eller att man måste springa iväg till Bolaget klockan 14.50 på lördagen. Nej det är inte bra för varken hjärtat eller själen att stå utan drickbart en festkväll.

Idag tänkte jag till: det är underbart väder och det ser ut att hålla i sig att dricka vin eller bärs ute i parker kommer att stå på agendan ett tag framöver. Dags att ladda kylen! Jag drog till Bolaget efter jobbet och handlade och vänner jag HANDLADE fooh reeeal. Jag köpte 2 flakor vitt vin, 2 flaskor rosé och en låda Grolsch. Det borde ju räcka ett tag. Så även om det skulle bli en spontan bärskväll på en tisdag eller en fanta-rosé-eftermiddag en onsdag och jag gillar det så är jag redo.

Varför gör man inte alltid så, köper ett lager liksom. Det kommer ju gå åt någon gång och det blir inte direkt dåligt förens om ett år typ... Nu har jag äntligen tagit efter pappa, han köper alltid typ en back Staropranen och 8 flaskor vin som han och mamma gillar man vet ju aldrig när det blir vin till middagen förstår ni.

Kids do what kids see, jag gör som pappa: bygger upp ett härligt lager inför försommaren!

Inga kommentarer: