lördag 29 november 2008

Sömn

Jag sover inte särskilt mycket under de dagar jag jobbar men det är inget jag direkt lider av. Jag kan vara hur pigg som helst fast jag bara sovit några timmar per natt i några dagar och knappt någonting alls på dagarna. Vissa dagar brukar jag ta härliga naps mitt på dagen efter jobbet, den bästa formen av sömn - mitt på dagen.

Men när jag väl sover då jävlar ska det sovas ordentligt och om jag blir störd i min ordentliga sömn kan det bli tråkigt. Händer som tur är inte särskilt ofta.

I torsdags hade jag pysslat hela degen i lägenheten, varit på bio och ätit sushi med Fanny och när jag sen kom hem vid åtta duschade jag och tittade på lite tv tills klockan blev ungefär halv elva. Jag var skittrött, fan va skönt att få sova. Borstar tänderna, kissar, byter om och kryper ner i sängen lite innan elva. Jag ska jobba nästkommande dag så det kommer att bli dryga fyra timmars sömn innan klockan ringer 02.45.

När jag har legat i sängen i kanske fyra minuter åker det förbi en polisbil på gatan utanför, utan sirenerna på men med saftblandarna blinkandes blått. De åker förbi, mitt rum lyser upp i polisens färg, de försvinner, de kommer tillbaka upp på gatan mitt rum lyser återigen blått. Nu blir de tyvärr stående kvar med saftblandarna på utanför mitt fönster och de åker aldrig iväg. Mitt rum blinkar som nått jävla diskotek och även om jag blundar ser man blinkningarna i huvudet.

Några förbipasserande på gatan frågar polisen vad som står på och jag hör dem säga att de letar efter en man men jag hör inte varför. Om det är en brottsling, en försvunnen person eller en förrymd pensionär eller ungdom hör jag inte. Men jag kan tänka att denna person inte vill bli funnen av polisen och de lär knappast gå ditt det står en polisbil med saftblandaren på De har större chans att hitta honom om de stänger av ljusen, känner jag iaf. Men det sker aldrig. Sista gången jag tittar på klockan innan jag somnar är den nästan halv tolv och polisen har då stått utanför mitt fönster i närmare en halvtimme - MED LJUSEN PÅ! Förlåt men jävla idioter, vad fan höll de på med. De måste ha förstått att det ligger människor och sover i lägenheterna runt omkring och att vilket pucko till brottsling eller rymling som helst inte lär gå åt det håll han ser blinkande blåa polisljus!

FAN va arg jag var! Jag kunde ju inte gå ut till snuten och säga åt dem att dra åt helvete fast det var det jag ville, så det blev till att ligga i sängen med täcket över huvudet, andas utandningsluft och förbanna dagen då idioterna föddes!!!

Inga kommentarer: