måndag 3 november 2008

I'm spending my time...

Idag, imorgon och på onsdag sänds Nyhetsmorgon från House of Sweden i Washington DC, självklart med anledning av det amerikanska presidentvalet. Det betyder att alla gäster som ska vara med i programmet är i Washington, trots detta har jag varit på jobbet idag.

Varför? Jo, för att de som arbetar i kontrollrummet och har kontakt med USA och de som jobbar med Nyheterna ska ha frukost. På mina vanliga arbetsdagar brukar jag ju göra frukost till personal och gäster och sedan springa omkring med gäster hela morgonen. Men idag då har jag dukat fram frukosten och det är typ allt, resten av tiden har jag bara suttit i kontrollrummet och gjort absolut ingenting... såå tråkigt, väldigt lätt förtjänta pengar men iaf tråkigt.

De närmaste dagarna kommer jag alltså att spendera på fyran utan att egentligen göra någonting förutom att göda personalen. På valvakan (natten mot onsdag) blir det italiensk buffé.

Det är ungefär mina första dagar den här veckan.

På fredag är det faktiskt personalfest. Det kommer bli en höjdar fest! ! !

DIT längtar jag...

Inga kommentarer: