fredag 21 november 2008

My back

Skön träningsvärk jag har i rygg, lår och armar idag, jag konkade nämligen så mycekt flyttlådot till min nya lägenhet, själv! På en torsdag är det inte så många som är lediga och kan hjälpa till så jag fick göra det själv. Det var ändå skönt att stå där själv och fundera på hur man skulle ha det och ta det lugnt, bärandet var mindra skönt.

Det störande var att jag hade tänkt låna min pappas enorma Honda men just igår skulle den passande nog in på service så jag fick ta min lilla mini Furious Blue, ni som vet hur den ser ut vet att den är verkligen liten. I denna lilla bil fick det plats 4 normal stora flyttlådor, 2 typiska ikea lådor som man har under sängen, en dammsugara, stereo och dvd plus lite annat krimskrams, Helt sinnesjukt hur mycket grejer det fick plats i Furious. Jag var nöjd.

Jag fick in porslin och glas i köket, lite skafferi, andra köks grejer och sen packade jag upp en del prylar som jag sen måste hitta en plats för.

Jag saknar ju helt och hålelt möbler, hade inte ens något att sitta på när jag var där igår men idag ska jag och Angelica åka till IKEA (vilken minut som helst åker vi) och jag ska köpa, shoppa, köpa och shoppa! Senare ikväll har jag bjudit in en del crazy people för en "hjälp-mig-skruva-ihop-mina-ikeamöbler-och-jag-bjuder-på-pizza-och-öl-kväll". Jag ska ha en egen liten workshop i min nya lägenhet redan dag två.

Har med mig madrasserna från min säng och soffa idag iaf så man kan ligga på något mjukt i natt efter att ha skruvat sönder fingrarna och svept några sköna bärs.

Första natten på Bergsgatan here I come!

1 kommentar:

Anonym sa...

yeaaaaaaa :D den va grym!! sushin... herrgud!!! den har ju fatt all annan sushi o varka ruskigt trist! vi at dar 2 kvallar i rad hehe orgasm i munnen bigtajm!
trist att snön försvunnit! men later ju hur bra som hellst i din lägenhet!!! cant wait too see it!!!!! :D o ratt nara billan ocksa? the place to be blir alltsa dar borta! hoppas jag har en plats i din sang ;)
sista 2 veckorna nu, idag ska vi baka pizza o dricka saquerinihas, sen aker vi pa en tur tll skogen o nan park imorrn, lite rafting kanske, sen pa mandag bär det av till rio o copacabanaaaaa :D dar vi avsllutar var resa, aker tillbaka till sao paulo o aker hem :) blir nog grymt!!! den har veckan han ocksa vart hur bra som hellst, spela bowling, massa öl, o igar chilla vi i ett jättestor mangoträd :D är inte riktigt redo för o aka hem än! men du far se till o fixa lite snö till lucia :D sa far vi kanske fixa ett sant dar grymt luciatag igen :D ses om 2 veckor :D jag vill baka lussebullar o dricka glögg!!! besoooos pusss