måndag 3 november 2008

Hem, ljuva hem!

Torsdagen den 30 oktober 2008 var inte bara Fias 21 årsdag, det var även den dagen då jag köpte min första lägenhet!!!

Efter en stenhård tredagars budgivning gav sig tillslut min motståndare Eva och mäklaren ringde vid 17.30 tiden till mig för att meddela den goda nyheten: "Elin, lägenheten är din!"

Tjiihooo

Klockan 19 samma kväll åkte jag och mamma till Fastighetsbyrån i Solna Centrum för att skriva kontrakt. Allt gick så väldigt fort att jag knappt hann fatta vad som pågick. I bilen trodde jag att jag skulle kräkas av alla känslor som rusade genom mig: glädje, skräck, lycka, nervositet.

"Jag är på väg att köpa min första lägenhet, jag ska bo SJÄLV!"

Helgköerna tillhörande Alla Helgons helg gjorde inte saken bättre, sitta i tjocka bilköer som knappt rörde sig överhuvudtaget förvärrade bara saken kan jag med säkerhet säga.

Tillslut kom vi fram och träffade mäklaren och säljaren på ett tomt kontor i Solna Centrum, läste och skrev på kontraktet, handpenning på 10% ska betalas på torsdagen den 6 november, inflyttning så snart bostadsrättföreningen har godkänt mig. Senast den 1 december trodde mäklaren.

Jag är nu en överlycklig ägare av en söt och fräsch liten 24 kvadratare på Bergsgatan 6 i Sundbyberg!! OH JOY!!!!!!!

1 kommentar:

ettbranamn sa...

grattis! fan va göött! nu väntar jag mig en galen inflyttningsfest!