lördag 15 november 2008

Julfesten - i november

Jag har ju inte rapporterat om firmafesten förra fredagen än! Ajabaja!!

Festen var riktigt bra kan man med enkelhet påstå.

Ett gäng sköna TV4medarbetare startar kvällen vid 17.30 snåret hemma hos studioman Carro på Thorildsplan. Vinflaskor töms, ölen skummar och tequilan flödar. Humöret är på topp och det känns nästan trist att lämna förfesten och kliva in i taxin vid 20 och åka till Alvik, Gamla Bryggeriet. Alla vet att förfesten alltid tar slut när den är som bäst. Tursamt nog vet man vad som väntar: en brakfest. Några av oss är mer erfarna än andra och nerverna hos nybörjarna är spända. Vi oldies sitter med ett säkert uttryck över ansiktet och berättar värstinghistorier från tidigare år, newbiesarna strålar av förväntan.

I lokalen är det uppdukat med långbord för 800 personer, vi bjuds på en utsökt asiatisk buffé, flera flaskor vin på varje bord, tre drinkbiljetter och innan middagen är slut upptäcker jag och Angelica att det är några som spelar framme på scenen. Vi sitter i helt andra ändan av lokalen så vi ser väldigt dåligt. Men det visar sig att det är Takida. KUL! Vi rusar fram till scenen och drar av några sköna dansmoves, När sista låten börjar kliver sångaren ner från scen, kommer fram till mig och Angie som står och brölar med i sången, lägger armen runt oss och böjer sig framåt och inviterar oss till micken. Utan en sekunds tvivel sjunger jag och Angie med: ”I was broken and alone, I wanna rest my bones..” så långt sträckte sig mina kunskaper i hur den låten gick. Resten av tiden står jag mest och skriker lite sporadiskt. Oklart hur långt Angelica kom.

BRA bild, verkligen - va kort han va och va snygg jag va =)


Resten av kvällen bjuder på MYCKET dans, ytterligare två framträdanden av ett coverband och av Lena&Orup, mycket skratt och många kramar!

TV4 har lyckats igen – ett höjdarparty!

2 kommentarer:

Anonym sa...

JAg antar att jag var en av newbisarna.... :P

btw så snodde jag ditt inlägg till min blogg. Det var så fint :)

Anonym sa...

snygg klänning elan! ;D