torsdag 22 oktober 2009

Lyxfällan

Ett av de bästa programmen på tv just nu är Lyxfällan.

Av någon bisarr anledning så jag gillar att se på människor som har det värre än mig. Men oftast så är det ju deras eget fel, de spenderar FÖR mycket på onödiga grejer och har ingen koll på pengar in och ut och sen blir det helt chockade när de "helt plötsligt" har skulder på upp emot 1 miljon kronor fast de har levt över sina tillgångar. Det sjuka är också att man tänker att ja men de kan betala tillbaka men sanningen är att det kommer att ta flera flera år för dem att betala sina skulder och det måste kännas tungt och hemskt.

Eftersom jag driver en egen firma och kämpar med den där jävla bokföringen och ekonomin och fan och hans moster så känns det skönt att se att det verkligen är nödvändigt att se till att det sköts ordentligt så man inte hamnar i skiten. Så tiden det tar med bokföringen och sitta och deklarera är ju värt mer än pengar, att hamna under ett berg av skulder vill man ju fan inte.

Så därför gillar jag Lyxfällan! Plus att Charlie och Mathias är sköna och brutalt ärliga och rakt på sak, ingen silver lining här inte, sånt gillar jag!!

(Sen gillar jag "Sveriges fulaste hem med Simon och Tomas" men det är en annan historia.)

Inga kommentarer: