lördag 31 oktober 2009

Alla helgons dag

Idag är det "Alla helgons dag" och imorgon är det "Allhelgonadagen" ... ursäkta? Vad är skillnaden? När ska jag gå till kyrkogården och tänka på mina döda? Jag tycker allt är mycket förvirrande och jag är inte den enda! Vem jag än frågar vilken dag som är vilken och när denna dag är så är det ingen som vet. Nån som vet måste ta tag i det här och sprida det till resten av befolkningen så det inte går åt helvete.

Jag skulle nämligen kunna tänka mig att gå till en kyrkogård ikväll, eller om det nu är imorgon, och tända ett ljus i mörkret och strosa runt med mina tankar bland gravarna. Jag tycker kyrkogårdar är mysiga men samtidigt väldigt sorgliga, det finns så mycket smärta där.

Jag har inte så många döda att minnas, bara farmor och farfar och de ska jag väl vara glad för men jag saknar dem väldigt mycket. Så någon som vet, ska jag gå till kyrkogården ikväll eller imorgon?

Inga kommentarer: