fredag 23 oktober 2009

Badrummet

Idag har jag städat och sorterat i badrummet. Jag är allergisk mot stök och oordning och nu när jag har sorterat allting kan jag inte förstå hur jag kunde leva som det var förut, GOD!

Badrummsskåpet: allt stod förut huller om buller men nu har jag delat upp det i olika sektioner, praktiskt. Högst upp till höger har vi olika deo, längst ner till höger är olika "seriösa" krämer asså typ för torr hud och eksem och i den stora delen av skåpet har vi lite olika hudlotion och ansiktstvätt och annat krafs.


På höger sida av skåpet har vi hårvård- och stylingprodukter. I några andra fack i skåpet finns en parfym, tandvård och toffs avdelning.

Under handfatet ser det fortfarande stökigt ut men det är ordning egentligen, det är så jävla litet bara! I de svarta lådorna är en fylld med medicin och en med hårspännen, deadem och stora smycken typ armband. Sen är det ju en nagellackskorg och en låda med produkter som det redan finns en upplaga av i badrummsskåpet.

Man kan ju säga att jag har extremt mycket olika salvor och krämer. Både lotion och "låtsaskrämer" typ som nivea, body butter och dove. Såna krämer som man smörjer in hela kroppen med men det jag har absolut flest tuber av är "sjuksalvor", för jättetorr hud och eksem. Under min uppväxt har jag tidvis haft stora problem med olika sorters eksem på olika ställen. Mest bara fläckar med väldigt torr hud. Så jag har samlat på mig ett gäng med "hydro kortison", "elcon", "emovat", "repair", "vitt vaselin" och ytterligar några fler. I princip hela stykhetsskalan av kortison i olika utföringar. Man måste hitta den som passar sin hudtyp bäst så under åren har jag fått recept på lite olika för att se hur de fungerar. Om jag inte minns fel så fungerade nog "elcon" bäst på mig.

Men nu var det ett tag sen jag hade någon eksem så det är lite irriterande att ha den här lådan med alla salvor och krämer men man vet aldrig när det kan komma lite utslag, speciellt nu till vintern när man blir så torr. Om jag blir torr nu i vinter oavsett i vilken utsträckning så får jag fan inte köpa någon ny kräm, salva eller lotion det är en sak som är jävligt säker!