måndag 17 augusti 2009

Måndag

Klyschigt men jag känner att jag har ny kraft inför veckan, jag flyger nästan upp för trappan här på jobbet där jag annars brukar gå med böjd rygg och hängande armar. Att vara ledig hela helgen måste ju vara det bästa som finns. Det var så skönt och det var fan längesen. Två helger i rad nu har jag jobbat båda dagarna och innan dess har jag jobbat någon av de två. Mer ledighet till Alpne.

Spenderade iofs större delen av söndagen i sängen framför tvn, det var deg på hög nivå. Klev bara upp när jag, Mange och Linus drog till Duvbogrillen och käka hamburgare vid 16 ungefär. Sen cyklade vi typ 400 meter för att köpa godis till filmen vi hyrt. Mange dog på vägen hem, uppförsbacke med mig på pakethållaren det är inte lätt.

Efter filmen tittade vi på friidrotts VM, har ni hört att den här unga killen från Jamaica, Bolt, slaktade världsrekordet på 100 meter, otroligt! Jag vet fan inte hur många gånger jag har sett det där klippet på typ 12 sekunder när han springer. Man fick säkert se det 15 gånger igår kväll. Flera repriser precis efter, sen i 22 Nyheterna, på 4 olika språk i VM-nedvarvningen, några extra gånger när programmet tog slut. Nu på morgonen så har jag sett det kanske 2 gånger varje nyhetssändning klockan hel och halv. Sjukt, jag har redan tröttnat på VM och det har gått tre dagar, friidrott är iofs inte så kul så det gör inget.



Idag gjorde jag det värsta jag vet. Jag skrev med en bläckpenna på ett A4 papper som låg på ett bord MEN jag glömde att trycka fram stiftet, så obehagligt ljud. Jag hade gåshud i 2 minuter, ryser till nu när jag skriver om det, uuhuahu.

Hela förra veckan visualiserade jag hur jag skulle börja träna här på gymmet. Idag har jag med mig träningskläder, så jag kanske börjar träna någon gång nästa vecka, typ torsdag. Den som lever får se...

Fett lugn dag på jobbet idag, mums.

1 kommentar:

Fancy sa...

Vad då, friidrott är ju inte så roligt?! Det är ju den bästa sporten! Explosivt och individuellt, riktiga hard headed people. Bästa idrottarna i världen tycker jag!