fredag 7 augusti 2009

Ignorerad

När jag släpper ut gäster efter att de har varit inne i studion så frågar jag dem om de vil ha en taxi, då kanske de svarar "nej" men oftast så svarar de "ja". Då säger jag: "okej, då beställer jag en på engång så kommer den alldeles strax här utanför". Då svarar de "va bra, tack och hej då".

Ungefär 2 gånger av 5 utspelar sig det här scenariot: jag går in till pentryt igen och på vägen in ringer jag efter en taxi till gästen. Det går två minuter så ringer det från receptionen och de säger att gästen som jag just släppt ut skulle vilja ha en taxi! Jag typ JAAA, jag vet, vi pratade precis om det och jag berättade hur det hela skulle gå till. SUCK och STÖN. Varför är det så svårt att lyssna och förstå. Varför är folks så jävla ouppmärksamma? Bara glider om kring i en dimma och tror att allt ska serveras på ett fat framför dem, öppna ögon och öron så kanske du uppfattar en helt fantastik värld runt omkring dig med männsikor som faktiskt vill hjälpa till utan att behöva bli irriterade jämt och ständigt.

Inte konstigt att människor som jobbar med service, typ i kassan på en kläd- eller mataffär, är så jävla deprimerade och bittra. Ingen lyssnar ju någonsin på dem, folk trycker bara upp kreditkortet i nyllet på dem utan ögonkontakt samtidigt som de står och pratar i mobilen. Alla har säkert haft en god attityd från början men förr eller senare slits man ju ut av samma otrevligt bemötande. Mindre schysst tycker jag.

1 kommentar:

Erik och Carin sa...

Jag håller med dej Elin! Usch!