fredag 7 augusti 2009

Jag plockade blåbär igår


BLÅBÄR BLÅBÄR BLÅBÄR PÅ STORA FAT! Rensat och klart, jag hade fått med mig två bärfisar hem, inte fräscht. Urk!

Bakade en musmig paj på lite mer än hälften och sen frös jag in resten för typ smoothies eller glass, så gott det kommer att blir. Jag kommer att vara så glad på mig själv sen när jag äter upp blåbären att jag begav mig ut och plockade när det fanns.

Mmmmm, men jag åt massa smuldeg som blev över så jag är typ mätt. Det var ju kanke inte så smart man vill ju äta pajen när den är ljummen. Får gå ner och hänga lite tvätt så man rör på sig och mosar ner degen och lämnar plats för pajen. 10 minuter tills tvättmaskin nummer 1 är klar. Så trist att tvätta, kan inte fatta att jag nästan tyckte det var kul när jag precis flyttat hit, idiot!

Inga kommentarer: