söndag 11 januari 2009

Back from the states

I måndags kom jag hem från New York biatches!!!!

Jag, Fanny, Johan, Lucas, Markus och Timmy var där över mellandagarna och nyår. Äntligen kan man bocka av New York från listan över resmål man vill besöka och fan va häftigt det var, det var riktigt koolt att vara där. Och nyår går knappt att beskriva men jag ska försöka i ett senare inlägg, eller visa bilder iaf.

Vi turistade en del...


Från toppen på The Empire State Building, mitt i smeten ser man Chrysler Building


På Staten Island med Frihetsgudinnan, soligt men kallt (Fanny och Lucas orkade inte följa med)


Strolar i iskalla och snöiga Central Park


I Central Park: Elin Alpne i mysig pälsmössa! (To all my Täby readers, remeber?)


TIME SQUARE lämnar ingen besviken, oh the lights!!


Men jag och Fanny var ju där för shoppingen:
Utanför Macy's


Tidigare citat från Fanny: "Det är svår att shoppa väskor tycker jag, jag är ingen baglady direkt." Säker på det Fanny? (Vem är kärringen som kikar på Fanny?)


Vi pausar med en Bukka (Starbucks), Frappa varje gång


Men jag är ju hemma igen och här är shoppingresultatet:

1. Skyhöga, röda Michael Kors klackar, mer än halva priset off på Macy´s scååår!
2. Skyhöga, grön/blå krokodilmönstrade Guess klackar, samma deal som Kors klackarna
3. Blommig väst, mys till sommaren, Forever 21
4. Grönglittrig klänning med stenar i livet, Mango
5. i.d. foundationpuder och borste, Sephora
6. Två BH:ar, en vit och en rosa med grå spets över, Victoria's Secret
7. 2 body cream, 1 body mist och 1 body wash, Victoria's Secret
8. 3 par trosor, Victoria's Secret
9. Ett litet sexigt nattlinne med tillhörande trosa i gammelrosa, Victoria's Secret
10. Grå ballongklänning med lila skärp med rosett i ryggen, Necessary Clothing
11. Vit/svart spetsmönstrad ballongklänning, Necessary Clothing
12. Midjekort "munktröja" täckt med paljetter, Forever 21
13. 4 enfärgade baslinnen, Forever 21
14. 3 par färgglada strumpbyxor, Daffy's
15. Svart, soft jacka, Daffy's
16. Vanliga skor, vita och gröna, Urban Outfitters
17. "Pippi Långstrump" stickad vinterpolo, Macy's
18. Grå/rutiga shorts, Forever 21
19. 2 T-shirts, David Bowie i neon motiv, Forever 21. En söt tjej med sitt gosedjur, Mango
20. Lila topp, Mango
21. Pennkjol i stålpaljetter med skärp, Eryn brinié
22. 3 pars solglasögon, svarta och neon gul/gröna, Forever 21. Lila, Urban Outfitters
23. Spetskjol, Forever 21

Kom på att jag köpte tre väskor också:

1. Mormorsväska i svart med gult blommigt mönster, Daffy's
2. Brun fransväska, Forever 21
3. Partväska med pärlor, Forever 21

Djupdykningar:
Skorna! ! ! Haaaaleluja MOMENT ! Orgasm!


Vi gick lös inne på Victoria's Secret, sexy baby!


I'm all set inför sommaren.


Två tacky klänningar i sliskigt fejkmaterial men jag GILLART! den gråa hade jag på nyår AND I LOOKED FABULOSO!


Har helvetet frusit över? Elin har köpt smink, OMG!


Det var en riktigt GULDRESA!
Trist men skönt att vara hemma igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaahhahah klockren mössa melina!!

Anonym sa...

hahahaha för i helvete är det din mössa?! fan va skoj! jag blev paff..