onsdag 14 januari 2009

Hemsidor

Sen jag startade mitt lilla företag i september 2007 har det ringt människor och företag som vill sälja och "ge" mig saker till kanonpriser eller kostnadsfritt. Det ringer väldigt ofta företag som vill designa en hemsida åt mitt företag gratis för att använda hemsidan i någon presentation och sen betalar jag bara någon form av abonnemangskostnad. Jag brukar för enkelhetens skull säga nej till allt, om jag vill ha något så söker jag upp och fixar det själv. Det flest säger ok tack för din tid, ibland försöker de övertala mig en kort stund och sen lägger de på, men imorse tog fan priset.

För det första så var jag ledig idag och vill fan inte bli störd när jag sover. Första samtalet kom klockan halv nio. Nån snubbe som ringde från just ett hemsideföretag och ville fixa en hemsida till mig kostnadsfritt, värde 25 ooo kronor. Jag sa nej, att jag inte behövde någon hemsida för min verksamhet. Och då gick han igång och verkligen tjatade på mig och dillade om att om jag ville expandera var jag TVUNGEN att skaffa en hemsida och det här var det perfekt tillfället, att jag hade skyldigheter mot mina kunder att skaffa en hemsida. Han säger också att han redan har reserverat ett domän för mig "alpneproduktion.com" och jag säger att det var väl lite puckat eftersom jag inte har sagt ja än. Jag var redan förbannad över att ha blivit väckt men nu när han trodde att han visste hur mitt företag fungerar och hur jag skaffar kunder. Jag har ju fyran och behöver inget mer och jag tror inte fyran går in på webben och letar efter min hemsida. Jag sa nej igen, tack ändå.

Men den här killen gav ju inte upp, nu frågar han hur jag kan tjäna pengar om jag ligger och sover klockan nio på morgonen. VA!? Jag typ: jag har inget vanlig 8-17 jobb som du och jag jobbar på helger och är ledig vissa vardagar. Han fortsatte att vara vidrig och jag fortsatte att säga nej. Tillslut blev jag så jävla arg och irriterad att jag la på i örat på honom. HA!

Jag somnar om.

Klockan kvart i tio ringer det igen. "Dolt nummer" det kan ju vara fyran eller Johanna eller någon annan där, så jag svarar. Ta mig fan, det är en lika irriterande kille, med lika löjlig dialekt som den förra från SAMMA webbföretag som vill fixa en hemsida till mig kostnadsfritt. Jag säger NEJ TACK. Den här nya killen är ännu värre! "Men klart du ska ha en hemsida" säger han säker 100 gånger under vårt damtal. Han påpekar också att det är konstigt att jag ligger och sover "mitt på dagen", jag förklarar även för honom. Han tycker det är helskumt att jag är ledig på en onsdag och jag säger att jag kan ju inte jobba varje dag, jo säger han. Att det är min plikt för att mitt företag ska växa. Jag förklarar att jag är helt nöjd med storleken mitt företag är nu. Han är helt oförstående, säger att han jobbar sex dagar i veckan för att företaget han jobbar på ska gå framåt, jag typ: skaffa ett liv istället.

Det går verkligen inte att lägga på på den här killen, han är riktigt trög. Jag har nu sagt nej garanterat 20 gånger. Han säger att jag är en negativ tjej och borde vara lite mer positiv. Men kul skämt idiot. Konstigt att jag är negativ och arg när de ringer från samma företag två gånger inom två timmar när jag ligger och sover. Och även fast jag säger nej så vägrar det att lyssna och låta mig vara ifred.

Tillslut lyckas jag lägga på och somna om, skrattretande, irriterande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

idioter....mindre arbete åt folket!

Anonym sa...

Vilka dårar!