torsdag 22 januari 2009

Vardagsexperiment

Vaknade upp lite skakig idag men inte så bakis att inte nån liter vatten kunde styra upp situationen. Drog till Fyran för att hämta Furious Blue som ju Angelica hade fått låna. Planen var att hinna till Fyran , plocka upp Furious, åka till IKEA och köpa den där hyllan innan klockan blev 13.00 och min tvättid började. En bra plan.

Meeen så blev det inte riktigt. Jag snoozade lite för länge i sängen och sen tog tunnelbanan en evighet. När jag kom ner här i Sumpan var det 8 minuter innan nästa tåg skulle komma och DET är ju en hel evighet, taskig tajming. Sen när jag skulle byta till röda linjen så går det inga tåg mot Ropsten, suuck. Jag fick ta 4:an från Östermalm till Gärdet och buss tar ju så jävla lång tid. Så jag kom till jobbet typ klockan 12.30. Sen när man väl är där kommer man ju aldrig därifrån, snackade med tjejerna ett tag och sen lockade Angelica med mig till restaurangen för att äta lite lunch, pannkakor med grädde och sylt, mumma!

Tillslut kom jag hem klockan 13.45 och hoppades att ingen hade tagit min tvättid och det hade ingen gjort så jag stuvade in två maskiner, sprang upp och tog en snabbdusch, got dressed och åkte iväg till IKEA. Min tur in på IKEA måste ha varit den snabbaste i världshistorien. Jag gick in genom utgången, raka spåret in på lagret, direkt till hylla 10, plockade upp min hylla och gick och betalade själv supersnabbt i "gör-det-själv kassan". Rejsade hem och bytte plats på tvätten - tvättmaskin till torktumlare och torkskåp, tvättkorgen till en ny tvättmaskin. Jag är så jävla effektiv.

Men iaf, mitt experiment som jag skuuulle skriva om: sist jag tvättade vände jag alla trosor åt rätt håll innan jag la in dem i torktumlaren. Jag tänkte att några måste ju iaf vara rättvända när de kommer ut sen. Men icke... Fan typ alla hade vänt sig ut-och-in igen inne i torktumlaren, inte alla men nästan. Så idag tänkte jag: aahaa, jag vänder alla trosor ut-och-in när jag lägger in dem, så måste ju de komma ut rättvända. Eller?

Eh, nej! När jag kom ner nu var jag råtaggade på att trosorna skulle vara rättvända så det bara skulle vara att stuva in dem i garderoben. Jag öppnar torktumlaren, av de första paren jag plockar ut är ALLA ut-och-in, va fan! Några tröjor, strumpbyxor, linnen. Jada jada jada, ah mer trosor, ut-och-in! Men HELVETE!

Alla trosor jag plockade ut idag hade lyckats hålla sig så som jag hade stoppat in dem, ut-och-in. Jämfört med förra veckan när alla hade vänt sig åt andra hållet jämfört med hur jag stoppade in dem. Ain’t that something!!

Life IS a bitch!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fiiin din blogg!!Puss Ann