fredag 21 december 2007

Att åka bil med mamma...

...är som att sitta i en frys

Åkte med mamma till jobbet idag

Man får ha stjärtvärmen på ett litet tag, idiotiskt nog så sätter man på förarsätet och passagerarsätet med samma knapp, så man kan inte ha på bara ett säte! Förarsätet blir dessutom mycket varmare så mamma stänger av den innan jag knappt känner att den är på.

Fläkten är bara på en kort stund, på framrutan, när man börjar få upp värmen lite så stänger hon av den

Till saken hör att min mamma är 47 och typ i klimakteriet, hon är alltid varm så då kan man inte ha värmen på i bilen för då blir hon en svettbomb. Man måste tvinga henne att sätta på sig riktiga skor i december annars skulle hon gå i sandaler året om. Hon är dessutom lite rund och varm även pga av det. Förutom detta så är vi väldigt varmblodiga i min familj så det är ytterligare ett sträck på hennes varmhetslista, jag fryser sällan men i bilen på vintern vill jag koka!

Men det är ju hennes bil...

Inga kommentarer: