tisdag 29 december 2009

Stjärtlapp

Igår upptäkte jag att stjärtlappen är ett mycket bra sätt att ta sig ner för en pulkabacke. Fantastiskt kul. Jag, Mange, Billan och Linus gick iväg till en pulkabacke i Solna igår vid halv tio. Jag tvekade först eftersom jag skulle jobba dagen efter och hade i princip redan lagt mig men Mange har ju köpt nya stjärtlappar som behövde invigas och jag har ju varit sugen på pulka i flera veckor nu. Så vi klädde oss i stilig vinteraktivitets utstyrsel och med breda leenden över allas läppar besegrade vi backen och stjärtade oss ner. Vilken fart!

Backen var överraskande bra och lagom läskig. Man hade inte dödsångest i mitten av backen när det går som snabbast som man kan känna i andra backar och den var uppkörd så undelaget var hårt och inte så mycket lössnö så man behövde inte köra upp några spår. Hela backen var bara ett enda stort spår, perfekt. Vi hade även med oss en presenning som vi körde tåg på. Det slutade med en människohög av ben och armar i slutet på backen och många goa skratt.

Helt klart lyckat och värt det fast det bara blev 4 timmars sömn och jag nu är öm i häcken efter att ha glidigt ner på knögligt underlag utan täckbyxor. Helt klart mera pulka tack!

1 kommentar:

Fancy sa...

Amen! Jag och mamma och Lucas försökte åka mammas nya pulka i Spillan, men vi upptäckte att det inte finns några backar i hela grannskapet, skumt. Och vår gamla pulkabacke som vi åkte i här hemma när vi var små är numera ett höghus. Tragiskt men sant.