måndag 7 december 2009

Pepparkakshus

Igår var jag hemma hos Billan och vi bakade pepparkakshus, fy fan va snygga de blev. Vi gjorde inte egen deg men vi bakade delarna själva det blev ganska snett och stora springor speciellt mellan taket och gaveln. Men det kunde man bara spruta rejält med glasyr på och sen pyntade vi med diverse godis. Lägger kanske upp nån bild i framtiden, har inte mobilsladden här. Jäjä.

Jag fick iaf lite julkänsla igår och blev taggad på julen för första gången i år, jag är ju tillsammans med Grinchen själv så det har inte varit så juligt här än. Men nu tror jag att jag ska pimpa hans lägenhet i full julglans någongång när han är på jobbet så när han kommer hem ska han få se på glada miner, pynt, gran doft och julgodis all mas, muahaha! Aja, det kommer jag ju inte orka iaf men vore kul.

Idag blir det kanske lussebullsbak med Fanny och jag har fått tydliga instruktioner från Grinchen hur kusarna ska se ut. "Inga russin i degen, max 2 russin per katt och de ska sitta uppe på så man kan plocka bort dem lätt." Jaja! Om man är Grinch så vet inte jag om man har så mycket säg i julstöket... Vad tycker ni?

4 kommentarer:

Sandra sa...

Han har iaf rätt om lussekatterna. Man måste kunna ta bort dom äckliga russinen =)

elin sa...

Jag tycker också han har rätt, russinen ska man kuna oskadligöra snabbt, men han har inget att säga till om ;)

Unknown sa...

vafals!

Fancy sa...

Trots allt var de ju hans kök som bullarna bakades i, that counts for something, right?