tisdag 22 december 2009

Furious Blue - batteridöd

Jag kan för alla oroliga berätta att Furious Blue mår nu mycket bättre.

Tidigare vintrar har det varit problem när bilen har stått kallt i några dagar och i somras stratade den inte när den stått still en vecka när jag var på Peace and Love. INTE najs, jävla skitbil tyckte jag. Batteriet var bytt för kanske 1-2 år sedan så jag har undrat vad fan som är problemet. På stereon lysser några små lampor när den är avstängd men den allmäna åsikten har varit att det där lilla kan ju inte dra slut på ett helt batteri. Så jag har bara stått ut med att få strata den med kablar lite då och då.

Men i år var det fan inte okej. Jag fick starta den med kablar två gånger på 24 timmar så fort snön kom och så ska det inte vara. Så nu tröttnade jag och drog till en verkstad som fixar elen i bilar, han kikade på Furious och kom fram till att det var stereon som stod och drog på batteriet. Något med att det var en utländsk modell och att den iotne var kopplad till tändningslåset, batteriet var bra och laddade fint men stereon ställde till det. Så han hookade upp den till tändningen och nu startar Furious kanon!! I'm so happy!

Det enda är att när stereon nu stängs av när man stänger av bilen så försvinner radiostations inställningarna men det kan jag leva med bara bilen startar.

Inga kommentarer: