onsdag 30 december 2009

Parkering

JÄÄÄÄS! Carpark åker ut ur 4:ans garage!!!

Vi ska byta företag som sköter parkeringshuset här på jobbet, fan va gött. De har tillochmed tagit ner skylten och skruvat loss betalstationen. Igår när jag kom till jobbet och betalstationen var borta var det lite snopet, "eh, var och hur betalar jag?".

Vet inte vilka som blir det nya företaget, vad finns det för parkeringsvakter förutom Carpark egentligen? Läste nu att Carpark har blivit Q-park, trist om det är så att vi bara ska byta mellan dem. Hm, hoppas det är ett helt nytt företag.

Fast jag kom på nu när jag sitter och skriver: tänk om de höjer priset. NO! Nu kostar det bara 2 kronor i timmen vilket är kanon eftersom jag bara står mellan 9 och 11. 4 kronor är ju överkomligt för en hel arbetsdag. Ojoj, undra om det blir nytt pris. Den som lever får se. Men trots denna oro så är jag glad att Carpark är borta. Vet inte var detta hat kommer ifrån men URSCH!

2 kommentarer:

Angelica sa...

Totally agree! Totally!

Fancy sa...

Oh yes! Men Elin, hur räknar du egentligen? Mellan 9-10, 4 kronor. Hello, det är bara en timme, silly. Vet att du menar 9-11, men jag tyckte att det var rätt kul att pika bara för pikandets skull.