tisdag 14 juli 2009

Sommaren so far del 3 - Rodtrip till Amsterdam med Fancy

Vi startar från Fruängen måndagen den 29 juni klockan cirka 06.45. Första målet är Trelleborg där vi tänkte ta färjan till Rostock klockan 15.00. Vid Norrköping tankar vi, köper en karta och knäcker IDIOTidén att ta E22 istället för E4:an. E22 är nu vår nya hatväg, fan va dålig den var. Den borde fan inte vara ritad som "motorväg" på kartor. Åt helvete! Vi inser i höjd med Malmö att vi inte kommer att hinna så fuck E22 och Rostock och hej Öresundsbron, här börjar äventyret!

Furious Blue på Öresundsbron.

På färjan mellan Rödeby och Puttgarden. Därifrån körde vi till Lübeck där vi natta första natten. En fantastisk stad. Vi är inte längre arga att vi missa färjan från Trelleborg för nu ligger vi före tidsschemat och vi gissar att Lübeck är en mycket mysigare stad än Rostock. Men vi hatar fortfarande E22, vilket skämt till väg.

Turistar lite i Lübeck innan vi styr kärran mot Groningen, i bakgrunden nån byggnad man tydligen ska ha sett i Lübeck.

När vi ska tanka innan Autobahn säger Fanny: "Elin tanklocket är borta..."
Vi har visst glömt det och får leta upp en SEAThandlare för reservdelar men de hade inga tanklock som passa så vi körde utan lock i kanske en vecka tills vi tillslut hittade ett all-round-lock på en mack i Danmark.
Fanny försöker guida oss till vårt hostel på vår JÄTTEKARTA över Groningen.

Vi är vilse i Groningen och stannar i ett bostadsområde och försöker få en bättre överblick över gigatuskartan.

Efter Groningen blev det Holländska kusten och staden Egmond an Zee (men vi bodde i Egmond-Binnen men vi hängde mest i an Zee) Första dagen myste vi i solnedgången.

Fanny fångar solen i sin hand hon.

Hyrde fräna cyklar i Egmond-Binnen för att cykla till stranden i Egmond an Zee. Fräscha som fan, low riders nästan.
Det gick i en väldig fart!

Bitchen här kommer vi! Härligt väder!

Sträker lite på mig i solen. Snygga tjejer är vi.

Sexy Fancy i den stekande solen, vilket hon snart blir varse om. Nu bär det av mot AMSERDAM!

Jag körde tydligen in i Amsterdam naken, här är jag ganska säker på att jag kör på en gångbana också... what to do när man är turist?

Fanny tyckte att det här var roligt när vi kommit fram i Amsterdam och parkerat vid deras stadion. Vad tycker ni?

Jag tyckte att det här var roligt. När vi checkat in märker Fanny att hon är lite bränd! HAHAHA, smärta!!!

På stan och shoppar inför WHITE SEN.....SATION!

White Sensation outfit nummer 1!

White Sensation outfit nummer 2!
Förfestar på rummet, glammigt!

REDO FÖR FEST!!!!
Utanför ArenA levereras det white. Yes, thats me!

Sen när jag ska ta en lika frän pic på Fancy så går det förbi nån jävla stolle i RÖD t-shirt, suck.

Innan festen börjar, inte ens hälften av folket har kommit än, det blev packat på hela läktaren senare.

Starten och Fanny är väldigt laddad!

Dansar för fulla muggar, det är fest! (Nu gick min kamera sönder, vi hade bara med den till White Sensation så det var ju vÄldigt tråkigt...)

Jag botaniserar bland dildosarna i en av många sexshopar.

Den här kanske? You like my fist?

Farväl Amsterdam! Vi sover i bilen utanför Odense, på en vändplan någonstans på den danska landsbygden. Inte skönt, NEJ!

Två nätter i Halmstad. Förkrök på rummet.
Fanny: "Vi kör Charlie's Angels posen!"
Elin: "Eeh, va?!!
Kameran: "Klick!"

På klubben med massa svenska kex levererar Fanny "hej, jag heter Fanny och jag har ett jätterunt huvud" medan jag kör mer på mina Stockholms drag, Stureplans posen "trevligt med Zambooka". Efter det halv nakenbada vi med våra vandrarhems kex. Superskönt!

Påväg hem efter en hemsk dag på Gekås i Ullared. White trash Elin kan ju inte styra själv när hon äter donken. Så då när Fanny styr passar hon på att leta fram kameran och trycka av en bild. Det var inte säker körning alls!
Hemma igen onsdag den 8 juni klockan cirkus 22.00. En kanon resa, roadtrip regerar! Checka Fancys sköna listor över roadtrippen här och här och här! Hon är kul!

3 kommentarer:

Minsta bror din sa...

"Jag botaniserar bland dildosarna i en av många sexshopar." Vad ska våra föräldrar tro?! Burn the evidence!

Fancy sa...

Så jävla klockrent, jag saknar som fan! Jag diggar verkligen mitt bröst på den där sola-bilden. Jag ser ju ut som Tori Spelling. Skönt också att du tog med hail-bilden som du var så emot, men inte bikinivaxbilderna. De kommer definitivt hamna på facebook. Åh! Och på lista "jag kan se humorn i..."

Fancy sa...

Undrar också om någon annan fattar. "Inte skönt, NEJ!" Haha, vad jag garvade!