lördag 9 maj 2009

VALBORG - 10 dagar senare...

Valborg spenderades 2009 i Muppsala. Jag rekommenderar alla i åldrarna 19-27 att i framtiden fira Valborg i Muppsala, vilken höjdar tillställning!! Jag och Sophie bilade upp på onsdagsnatten och kom hem till Sandras tomma lägenhet vid ett snåret, mysigt. Sandra och Billan var ute på "Kvalborg", de kom hem strax efter oss och vi hoppade i säng.

Upp klockan 07.30 nästa dag: flottränning! Sandra hade bygt en flotte och skulle kasta sig ut i Fyrisån, idiot. Hon klädde sig i full mundering: bikini, våtdräkt, flyväst och hjälm. Med paddeln i högsta hugg cyklade hon ner till start.

Vi andra tog med oss hunden, ja vi hade en hund med oss, och gick ner till ån för att försöka hitta en bra plats vid något "fall" så vi kunde få se flottar krascha och människor trilla i. Vi dukade upp en härlig picknick och festen började. Öl klockan kvart över åtta på morgonen är bara för härligt.

Framför oss planterade sig ett stort gäng killar, härligt! Massa kex och låt mig bara säga hundtricket fungerar, det var nästan för lätt. Fast jag tror inte att det var Smilla som fick de där grabbarna att starta konversationen, eller hur? De visade sig vara riktigt trevliga och vi hejade på våra flottar tillsammans och sen var det dags att gå vidare...

...till Ekonomikumparken där vi dukade upp en ännu större picknick med fler människor, grill, vattenpipa och mer dryck. Vi lekte lite i parken.
Man kan ju säga att det var tur att vi träffade de där grabbarna för annars hade vi inte hajat att man skulle till parken. Iofs hade det kanske inte varit jättesvårt att hitta dit eftersom det gick ungefär 100 000 ungdomar på tåg mot parken från forsen. På vägen mot parken tog en fallande gubbe tag i mig bakifrån och drog med mig ner i fallet så jag landade på honom, skitläskigt. Jag trodde han dog. Polisen kom fram och ledde honom hem, jag: "det var inte jag, jag gjorde inget, det var han" snuten: "ja, vi såg" jag: "bra, pjuh, jag tror han bor ditåt".



Jag och Anders försökte stå på de andra, det var ganska svårt. Senare gick de studerande ungdomarna iväg till olika nationer för "Champagnegalopp", jag och Sophie som inte är studenter utan knegare hade vår egna galopp på filten, den var kung!

Dagen fortsatte med mat, dryck, umgänge, raggande hund, kiss i buske, och minnesluckor tills vi gick hem.

Men vad händer där? Gud va stööökigt!

Jag och Sophie däckade i bäddsoffan i några timmar, Billan och Sandra åt middag och väckte oss när det var dags att gå ut igen. Då var det bara på med skjortan igen och ut på ytterligare en filt för grillning. Men tydligen hade vi kommit överens om att vi skulle grilla vårt kött dagen efter. WHAT?!?!?!?! Jag vill veta när detta beslut togs och om jag var kontaktbar. Jag och Sophie lackade: "ge mig KÖTT!" Så vi satt där på filten och TITTADE PÅ när alla andra åt sina härligt grillade saftiga köttbitar, fan ibland är livet orättvist. (Blev det nått kött dagen efter undrar ni? NEJ I tell you!! Bitter)

Vi spenderade resten av kvällen och natten på Studentvägen och drev mest omkring. Jag träffade Klara och ett Blåbär som jag trodde var Klaras vän och att han var gay. Jag och Blåbär går iväg och hänger bland annat folk jag messar Klara:
Elin: "Är Adolf gay?"
Klara: "Vem är Adolf?"
Elin: "Ta med KÖTT"
Nähä, det visar sig att hon inte ens känner killen och han är omöjlig att bli av med. Jag kör en liten manöver och säger att jag mår dåligt och går upp på rummet, väntar 5 minuter, smiter ut, ingen Adolf, kikar hit, kikar dit, ute igen, går, går, aaah shit Adolf, springer åt ett annats håll. Kände mig skittaskig för han var ju snäll men jag tror inte han såg mig han stod och tittade ner i sin mobil.

Fest i studentkorridor...
Jag avslutar kvällen med att gunga jättehögt - KUL! Hela Muppsala upplevelsen var KUL!





1 kommentar:

klara sa...

hahahahahah adolf <3