torsdag 11 december 2008

BECK @ work

Igår på jobbet var ett helt gäng från nästa BECKfilmen på redaktionen och spelade in några scener. Den ska handla om ett möjligt terrorhot mot Sverige, ett attentat som de misstänker är ett terrordåd. TV4 får ett videoband med en kille i svart skidmask som säger något, förmodligen hotfullt mot Sverige. Sen börjar hemlighetsmakeriet och försiktigheterna för att inte skapa panik i samhället. Regeringen vill tysta ner det och några, som jag tror var poliser eller kanske journalister blir arga för de vill underrätta allmänheten. Tror jag, mer kunde jag inte uppfatta.

En scen filma de precis där jag satt och skrev lite på datorn. Hoppas de lyckades få en bra tagning medans jag fortfarande satt där. De höll på ett bra tag, en miljon tagningar och när jag gick hem höll de fortfarande på.

En liten bild, tjejen av skådisarna känner man ingen men jag vet inte vad hon heter, det är inte chefen och det är inte finskan... Hon den andra ni vet. Det var sjukt många i crewet, de som syns på bilden är inte ens alla. Det stod en kille precis vid mig och vinkade till kameramännen och ljus och ljud, en hel del vinkade. Sen satt ett helt gäng i vårt pentry och gjorde inte särskilt mycket, de kanske var skådisar som skulle vara med en annan scen, vem vet.
HÅLL UTKIK EFTER MIG I NÄSTA BECKFILMEN! =D

Inga kommentarer: