tisdag 2 mars 2010

Polisen

Idag hände det sjukaste! Jag var på väg till jobbet i bilen, klockan var väl kanske 03.25, så precis utanför Vanadisbergets återvinningscentral så sprang det ut en kille mitt i gatan med händerna över huvudet och försökte stoppa mig. Det var ju snorhalt så jag gled omkring lite och körde nästan på honom innan jag fick stopp på bilen och körde in vid vägkanten.

Något var verkligen fel för han såg riktigt rädd ut och sprang fram till min bil. Jag var också rädd för jag vet ju inte vem den här killen var eller vad han ville, kanske råna mig eller slå mig. Vem vet? Men jag var tvungen att stanna för annars hade jag kört på honom och nu kunde jag ju inte köra iväg.

Allting gick så fort och helt plätsligt hade han öppnat min dörr och han sa att han hade blivit frihetsberövad och misshandlad på en klubb han varit på men att han hade lyckats smita och sprigna därifrån. Han sa att vakterna hade slagit honom i huvudet med en batong och han hade världens bula på sidan av huvudet. Han berätttade även att de hade haft vapen och hotat honom om han skulle tjalla. Vakterna på klubben, som han sa inte hade några väktarsbrickor, hade tagit hans mobil och plånbok så han undrade om han kunde ringa polisen på min mobil. Då trodde jag att han skulle sno den så jag ringde polisen och förklarade vad som hänt, sen fick de prata med honom.

Polisen bad mig stanna tills det kom en polisbil och som tur var kom det en medans vi fortfarande pratade med polisen i telefon. De förhörde killen och en polisbil hade även skickats till klubben där de förhörde vakterna. Jag hade ju inte sett någonting som hade hänt så tillslut fick jag åka därifrån och då hörde jag att någon på radion sa att det var kille som hade börjat bråka inne på klubben, vakterna berättade alltså en annan historia. Man vet ju inte vad man ska tro.

Jag åkte till jobbet, en halvtimme försenad och senare på jobbet berättade en annan tjej att hon hade åkt förbi där och då hade de gripit killen som stoppat mig och satt på honom handfängslen så man kan ju undra vad som hände där inne på klubben.

Det var läskigt som fan men jag är endå glad att jag hjälpte honom och inte bara körde förbi. Han hade ju kunnat ha något ont i åtanke men som tur var hade han inte det utan behövde min hjälp även om det slutade med honom i  handfängslen. Undra vad som kommer att hända honom nu.

Inga kommentarer: