lördag 25 oktober 2008

Första gången

Igår åt jag ett ostron för första gången i mitt liv. Vi hade kock Leif M här på jobbet idag och han lagade skaldjursrätter så det stod härliga till. Bland de saker han lämnade kvar till oss arbetare hörde då ett par ostron. Jag tog ett, jag bara gjorde det! Jag tuggade och kände efter ordentligt som Leif och Steffo hade sagt att man skulle göra och utan citron eller vinäger eller liknande. Au natural var bäst tyckte experterna.

Det smaka i princip hav, ta en klunk havsvatten tillsammans med en seg liten slamsig köttbit - det är ett ostron!

Det var ju inte äckligt men just nu, efter ett ostron, fattar jag inte riktigt grejen.

Det var iaf kul att smaka!!

En grej på listan över saker man bör ha gjort minst en gång i livet avcheckad från listan!

Inga kommentarer: